A čije bi to @kokoshine stavove i zapažanja bilo ko na svijetu treb'o i mog'o pisati i govoriti nego vlastite? Ti i ja razmijenimo stavove i zapažanja i dođemo do objektivnog zaključka. Tako bi valjda treb'o izgledati nekakav razgovorni, forumski šablon. Problem je što smo očito u različitim dimenzijama: ti na moja "zapažanja i stavove" odgovaraš kako ti je neko visokoobrazovan rek'o da je Bergman sr*nje. Ako već toliko cijeniš nivo obrazovanja takvih ljudi, vjerujem da bi oni mogli i detaljnije obrazložit' taj svoj objektivan zaključak i pobit moja kako kažeš vlastita zapažanja i stavove, pa dovedi onda njih ovdje, oni pretpostavljam razumiju i, kako kažeš, modernu umjetnost :P
Ne osjećam se uvrijeđenim, nije to razlog pisanja. Replicir'o sam @boatengi, jer je on barem naveo par stvari za koje se čovjek može uhvatit' (ženski monolozi i drveće u krupnom planu), a ne zbog toga što sam se osjetio uvrijeđenim.
Problem s Bergmanom i jest' u tome što na svakom koraku možeš čitati i slušati o njemu, pa se onda ljudi koji nikada takve filmove nisu ni pomišljali gledati natjeraju na takva jedoiposatna mučenja. Evo npr., @boatenga spomenu stablo u krupnom planu, pa 90% evropskih filmova obiluje takvim naoko ispraznim scenama, a ako ne voliš evropsku kinematografiju zaošto uopće gledaš Bergmana. Gledaš ga jer je sam njegov lik i ime pretjerano popularizovano. Uporedio bih Bergmana u filmu s Darwinom u nauci: u naučnim krugovima njegove teorije su općeprihvaćene ali zbog pretjerane popularizacije on počinje bit' mržen i ismijavan. Kad bi se naučnici bavili naukom, a ljubitelji se informisali kroz naučne medije, časopise; vjerske institucije se bavile vjerom, a vjernici se informisali kroz vjerske medije, časopise, ne bi bilo problema. No problem se javlja kad (lupam) Spielberg počne dizat Bergmana u nebesa i onda njegovi fanovi pohrle do videoteke da odgledaju "Sedmi pečat", a nisu odgledali u životu 10 evropskih filmova, a i Spielbergu Bergman može bit' drag samo zbog tog kritičko-populističkog hypea. S druge strane rijetko ko ovdje na forumu pljuje Herzoga, o Kiarostamiju da i ne pričam, jer je rijetko ko ovdje i čuo za njih: nije bilo toliko medijske i kritičke halabuke oko njih.
Ja apsolutno prihvatam činjenicu da se nekome ne sviđa nešto što se smatra visokom kulturom (pa nedavno sam iz istih razloga im'o polemiku u vezi s Tarkovskim), ali ako imam reći/napisati nešto u korist ili protiv takvog viđenja, red je da se u tu svrhu i iskoristi forum, tome je i namijenjen.