Piše: Dragan Antulov
SOLOMON KANE
uloge: James Purefoy, Rachel Hurd-Wood, Pete Postlethwaite, Max von Sydow, Jason Flemyng, Mackenzie Crook, Ian White
scenarij: Michael J. Bassett (po pričama Roberta E. Howarda)
režija: Michael J. Bassett
proizvodnja: Davis Film/Czech Anglo Productions/Wandering Star Pictures, Francuska/Češka/UK, 2009.
Kao što svi znamo da postoje deseci tisuća ljudi kvalificiranijih da vode hrvatsku vladu ili nogometnu reprezentaciju od onih koji to sada čine, isto tako znamo da postoje deseci tisuća glumaca koji bi daleko bolje "nosili" filmove kao punokrvne akcijske zvijezde. Jedan od takvih nesretnika kojima je sudbina podijelila loše karte i još lošije holivudske agente je engleski glumac James Purefoy. Godine 2001. je u audio-komentaru na DVD-izdanju filma Legenda o vitezu režiser Brian Helgeland pojavu Purefoya u maloj, ali efektnoj ulozi Crnog princa iskoristio da ga proglasi "novim Jamesom Bondom". Producenti su se pet godina kasnije odlučili za Daniela Craiga, a Purefoyu je kao prilično slaba utjeha došla TV-serija Stari Rim i dojmljiva uloga Marka Antonija u kojoj je bez velikih problema pomeo sva sjećanja na Richarda Burtona. No, ni to nije bila uistinu glavna uloga; za to se moralo čekati na kojekakve relativno opskurne i ne baš tako holivudske produkcije koje se teško ili sa zakašnjenjem pojavljuju u hrvatskim kinima. Jedna od njih je i Solomon Kane, povijesna horor-pustolovina u kojoj Purefoy tumači naslovnog junaka.
Protagonista je stvorio Robert E. Howard, američki pisac pulp priča, daleko poznatiji kao tvorac Conana Barbarina. Radnja je smještena u Europu u prvoj polovici 17. stoljeća, kada su mnoge zemlje razdirane vjerskim ratovima što koristi razbojnička i svaka druga gamad da bi narodu ionako težak, kratak i brutalan život učinila još gorim. Među tu gamad spada i najamnik Solomon Kane, koji prilikom jednog krvavog pljačkaškog pohoda dobije obavijest kako je zbog grijeha njegova duša rezervirala put u pakao. Nastojeći izbjeći tu sudbinu, Kane se povlači u samostan i daje zakletvu kojom se odriče nasilja. Spreman ju je poštovati čak i kada ga na putu iz samostana pretuku i opljačkaju razbojnici; srećom na njega nailazi William Crowthorn (Postlethwaite), puritanac koji s obitelji putuje u Ameriku, te mu da pomoć i okrepu. Međutim, ubrzo nakon toga Crowthorne napadaju sljedbenici Malachija, zlog čarobnjaka koji nastoji zavladati Engleskom. Pri tome je oteta Crowthornova mlada i lijepa kći Meredith (Hurd-Wood), čiji smrtno ranjeni otac moli Solomona Kanea da je spasi. On na to pristaje, svjestan da će u borbi protiv nadnaravnim silama naoružanog zlikovca morati koristiti svoje ratničke vještine i tako prekršiti zakletvu o nenasilju.
40 milijuna dolara, koliko iznosi budžet ovog filma, bio je dojmljiv iznos prije dvadeset ili trideset godina, ali se za današnje holivudske strandarde smatra prilično niskim. To se u slučaju Solomona Kanea može vidjeti ne toliko u nedostatku CGI-scena koje se smatraju neizostavnim sastojkom ovakve vrste filma, koliko u nimalo atraktivnim lokacijama koje dočaravaju kontinent koga su renesansa i barok nekako zaobišli. Neatraktivnost filma je dijelom posljedica i scenarija koji se previše vjerno drži predloška čiji je junak bio namrgođeni puritanac. Zbog svega toga je film lišen humora, a likovi svedeni na jednoobrazne stereotipove, daleko ispod razine talenta glumaca kao što su Postlethwaite i von Sydow. S druge strane, akcijske su scene napravljene prilično kvalitetno, a scenarij Michaela J. Bassetta, britanskog filmaša specijaliziranog za horore, na trenutke odaje priličnu domišljatost. Ono što Solomona Kanea čini gledljivim je ipak Purefoy, koji se hrabro i efektno nosi sa svojom inače nezahvalnom ulogom, dokazujući još jednom kako može kao akcijski junak nositi film. Neumitne, i po ovaj film porazne, usporedbe s Milliusovim Conanom, ostavljaju dojam da će Purefoy ipak morati čekati prije nego što uđe u klasu Arnolda Schwarzeneggera.
OCJENA: 5/10