Po svim principima logike mislim da se ova tvoja konstatacija da protumačiti kao identificiranje filma Turneja pronacionalističkim. Reditelj, po tvom tumačenju "pere ruke sunarodnjaka" što je nacionalizam; ne s pozicije mitologije nego morala, ali ipak - nacionalizam. Dakle, stojim iza toga da tvoje tumačenje film prepoznaje kao pronacionalistički, bez obzira što ti to nazivaš misinterpretacijom.
Problem je što ti iz nekog razloga (a volio bih da ga izneseš) u filmu prepoznaješ neke "nepristrasne" i "nevine" likove koji "za rat ne znaju". Glavni likovi i kreću u rat kako bi pokušali motivisati srpsku vojsku, njihova unutarnja previranja nastaju kada oni upoznaju sadržinu rata. Ja sam, za razliku od tebe, siguran da su većina ljudi u Beogradu prateći spsku propagandne medije vjerovala da su njihovi vojnici junaci i da se bore za otadžbinu, a da svaki general je spreman žrtvovati svoj život kako bi spasio "običnog vojnika" Srbina (a to se može primijeniti na bilo koju stranu). Turneja prikazuje da to nije bilo tako, stavljajući svu tu ratnu mitologiju na najuzvišeniji satirični pijedestal crne komedije. Ti smatraš da su ti ljudi u Turneji prikazani nevinim i nepristrasnim, ja mislim da je Turneja upravo prikazala koliko je pogrešna njihova umišljena nepristrasnost.
Drugi problem je što ti balansiraš između glumaca-likova i glumaca-glumaca, tako da mi (i svakome onome ko bi se možda uključio u raspravu) otežavaš prilaz protuargumentaciji. Pri tome koristiš termin "protagonisti" koji dodatno zbunjuje (protagonistom možemo nazvati i glumca i lik).
Treći, i najveći problem: sa tvrdnjama da ne gledaš vijesti i ne čitaš novine želiš se prikazati relativno apolitičnom, a posmatraš film s političkog gledišta. Tako da, politički, još jednom tvrdim da su u svim ratnim zemljama '90-ih bili ljudi koji sz VJEROVALI da su nevini i neutralni, a Turneja ne pokušava sprati ljagu sa njihovih ruku, nego prikazati koliko je njihova percepcija sopstvene nevinosti i neutralnosti bila pogrešna. Ti možda kriviš reditelja što je glumce-likove idealizirao, ali oni idealnim nisu prikazani. Volio bih da objasniš zašto si glumce-likove u filmu prepoznala kao "neutralne" i "nevine", a ako ne njih, onda režisera i glumce kao glumce. Kojim postupcima i scenama u filmu oni "peru ruke sunarodnjaka" i gdje odstupaju od političke istinitosti (u događajnu istinitost mi ne pada na pamet zalaziti jer se radi o crnoj komediji, onda bi mogli i Dr. Strangelove-a optužiti za iskrivljivanje "istine").