Dramatičan prikaz posljednjih 12 sati života Isusa Krista u režiji Mela Gibsona

5
4
3
2
1
Hej! Trebamo i tvoju ocjenu
Film govori o posljednjih 12 sati života Isusa Krista, koji je M. Gibson pripremao gotovo 12 godina vođen unutarnjim preispitivanjem i vlastitom vjerom. Dijelom zasnovan na Evanđeljima po Mateju, Marku, Luki i Ivanu, a dijelom na viđenjima dviju redovnica mističarki, sv. Anne Catherine Emmerich i Marije iz Agreda, film je vizualno šokantni prikaz najdramatičnijih trenutaka Isusova ovozemaljskog života od uhićenja u Getsemanskom vrtu do uskrsnuća nakon razapinjanja na Golgoti uz efektne flashbackove posvećene najvažnijim događajima iz Isusova poslanja.

Judeja pod rimskom vlašću. Propovjednik Isus od Nazareta (J. Caviezel) navješta Božju volju privlačeći mnoštvo sunarodnjaka, ali i navlačeći gnjev vladajućeg svećeničkog sloja i farizeja. Zbog izdaje Jude Iskariota (L. Lionello), jednog od svojih učenika, Isusa su u Getsemanskom vrtu uhitili rimski legionari i poslan je pred sud kao izdajnik. Rimski namjesnik Poncije Pilat (H. Naumov Shopov) "pere ruke" od osude Isusa prepuštajući odluku stanovnicima Jeruzalema. Podnoseći neopisivo mučenje i kušnju samog Sotone (R. Celentano), Isus odluči ustrajati u svojoj vjeri i nakon što ga osude na razapinjanje na križ...

Gibson se odlučio za naturalističke opise Isusova mučenja i Križnog puta, a u nizu takvih prizora vrhunac predstavlja Isusovo višeminutno bičevanje, zasigurno jedna od najtraumatičnijih scena u svjetskoj kinematografiji posljednjih godina. Realističnosti je pripomogla i odluka da glumci govore aramejskim i latinskim jezikom, baš kao i izvrstan izbor filmskih lokacija u Italiji koje su dočarale tadašnju Judeju.

Ulogu Isusa ponio je J. Caviezel (Grof Monte Cristo, Tanka crvena linija) koji se više mjeseci, i fizički i psihički, pripremao za svoj zahtjevni nastup. Ostatak međunarodne glumačke ekipe čine talijanska zvijezda M. Bellucci (Malena, Nepovratno), zatim rumunjska filmska i kazališna glumica M. Morgenstern (Balanta, Witman Fiuk), njezin bugarski kolega H. Naumov Shopov (Kragovrat, Requisite), te Talijanka R. Celentano (Il dolce rumore della vita). Snimljena uz proračun od 30 milijuna dolara, "Pasija" je u svjetskim kinima zaradila gotovo 612 milijuna dolara. Sjajan kinoprijam film je imao i u Hrvatskoj.

Impresivna produkcija nominirana je za tri Oscara - masku, originalnu glazbu Johna Debnyja, te fotografiju Caleba Deschanela koji se nadahnuo slikama talijanskog ranobaroknog majstora Caravaggia, promicatelja strastvene dramatike svjetla i sjene. Naslov filma "Pasija" potječe od latinske riječi za muku i patnju, ali istodobno i za najuzvišeniji oblik ljubavi.

Korisnicima koji su pozitivno ocijenili ovaj film sviđaju se i ovi filmovi

Ben HurBen Hur
drama avantura povijesni