Moj TV - TV Program za 200+ kanala
Radio Box


Žutilo: Bolest novog doba ili zlatna kasica prasica
Novinarstvo je postalo poput ekologije - zahtijeva ono fatalno, sladunjavo i već pomalo dosadno - "pokušajmo"

Žutilo: Bolest novog doba ili zlatna kasica prasica

PIŠE: Katarina Hrgović

 
Kada slavni postaju slavni, svjesni su da će se osim njihovih poslovnih života pod reflektorima naći i privatni. Što više prljavog veša, to ste poznatiji. Dok vam god kosturi iskaču iz ormara, bit ćete glavna tema žutog tiska. Veća tiraža, više popularnosti, bolji napredak u poslu. Zlatna formula. 
 
Neke "zvijezde" spremne su prodati svaki najintimniji detalj svog života za samo jedan dobar naslov u nekom časopisu. Taj "fenomen" preuzeli smo iz Hollywooda gdje na svakom koraku možete pronaći barem deset osoba željnih slave - po svaku cijenu. Njihov broj u Hrvatskoj polako ali sigurno se povećava, dovoljno je reći Dolores Lambaša i eto vam savršenog primjera osobe za kakvu Amerikanci imaju savršen izraz - famewhore.
 
 
No što ako ste poznati, pa ipak sve svoje napore trošite na prikrivanje privatnog dijela života i fokusiranje pozornosti publike isključivo na profesionalni? Uz hrvatske medije, gotovo pa nemoguća misija. Upravo s ovim problemom u posljednje su se vrijeme susrele Mirjana Hrga i Nina Badrić koje su se našle u središtu neosnovanih naklapanja o njihovim privatnim životima. 
 
Voditeljica i novinarka Mirjana Hrga razočarana je svojim kolegama koji su u roku od tek nekoliko sati do besvijesti rastegnuli priču njezinog stolara. Dotični je, naime, časopisu Areni prepričao svaki detalj izgleda njezine spavaće sobe koju je prošle godine uređivao, iako se obvezao na zaštitu privatnosti identiteta i podataka o svojim klijentima. Toliko o povjerenju. "Šokirana sam neprofesionalnošću medija koji su preuzeli lažnu informaciju bez da su istu provjerili te je publicirali dodatno je začinivši podacima poput zlatnih listića i sličnih nebuloza", izjavila je Mirjana. 
 
 
Nije Hrga jedina koja se ni kriva ni dužna našla u središtu neistinitih informacija. Gorak okus u ustima ima i Nina Badrić koja je medije korektno obavijestila o svojem razvodu od Bernarda Krasnića, objasnivši razloge svog razvoda i kako je do njega uopće došlo, pri čemu je novinare zamolila da je više ne ispituju o toj temi. 
 
Umjesto da poštuju nju kao osobu, njezin privatni život i posve korektan nastup, mediji su je usred brakorazvodne parnice bombardirali neistinitim informacijama, tobože ekskluzivno objavljujući da ima ljubavnike po Beogradu i bez imalo razumijevanja i solidarnosti prostituirali njezin privatni život u korist veće tiraže patetičnih "provjerenih" informacija. 
 
 
Dok se s jedne strane borimo za slobodu medija jer nam nije dopušteno "petljati i kopati" po nedopuštenim stvarima, pogotovo onima političkog i upravnog predznaka, s druge strane istu tu slobodu zlorabimo "u korist konzumenta", barem po mišljenju očito suglasnih urednika koji su u svoj notes zapisali da se "žutilo najbolje prodaje". Da pokušate nešto drugo, možda bi i uspjelo. Eto, novinarstvo je postalo poput ekologije - zahtijeva ono fatalno, sladunjavo i već pomalo dosadno - "pokušajmo".
 
 
Komentari
Neregistrirani korisnik (nemate pravo komentiranja)
 
  • #2
    0 0
    KETCHUP ketchup @ 30.10.2009. 22:29

    Bolest novog doba očito imate i vi na ovom portalu. Ako već stvarno ovakve situacije prikazujete kao nešto negativno, zašto se istima bavite? Ispočetka mi se ovaj portal činio jako zanimljivim. Redovito se moglo doznati što ima novoga u programu televizija, a onda ste počeli "slijediti trend" i potpuno ste odskočili od, izgleda, vašeg početnog cilja.

    Krajnje neprofesionalno od autorice ovog teksta bilo je prikazivanje statusa s društvene mreže kolege novinara u tekstu o "ruganju" Vanji Sutliću. Čitatelji to ne traže, njima se to servira! Ali, to je postalo toliko učestalo da se jednostavno o tome ne vodi računa jer vam je najbitnija ova "zlatna kasica prasica", odnosno oglašavanje.

    Lijepo je da je autorica htjela skrenuti pozornost na probleme današnjice u novinarstvu, ali ovaj tekst nema nikakvog smisla ako se će se na naslovnici prije i poslije njega nalaziti upravo to žutilo. Ili je možda ovo samo opravdanje tog "trenda" i objašnjenje zašto ćemo na ovom portalu i dalje (između ostalog) moći čitati - žutilo.

  • #1
    0 0
    mani mani @ 30.10.2009. 15:51
    dobar naslov. ta je dvojba primjenjivA valjda na sve vidove kulture novog doba. i na književnost, i na likovnu umjetnost. a mediji, dakako, prednjače. jebiga.
Pogledaj sve komentare (2)
Povezane vijesti
Najnovije vijesti

Postavke privatnosti  •  Oglašavanje  •  Impressum  •  Kontakt  •  Uvjeti korištenja  •  Za Webmastere  •  Facebook  •  Twitter
© 2008 - 2024 Moj TV Portal d.o.o. | mojtv.hr - mojtv.net - tv spored - tv program Moj TV - TV Program za 200+ kanala