Moj TV - TV Program za 200+ kanala
Radio Box


Gledali smo: Kick Ass
Za nadati se je kako će filmski kritičari spriječiti da Kick Ass izazove kobne posljedice po generacije budućih Hrvata

Gledali smo: Kick Ass

Piše: (ovaj put u ulozi velečasnog) Dragan Antulov

KICK ASS
uloge: Aaron Johnson, Christopher Mintz-Plasse, Chole Grace Möretz, Mark Strong, Nicolas Cage
scenarij: Matthew Vaughn & Jane Goldman  (po stripu Marka Millara)
režija: Matthew Vaughn
proizvodnja:  Universal/Lionsgate, SAD, 2010.
trajanje: 117 '


Prije nego što se išta kaže o filmu Kick-Ass, valja pohvaliti odluku hrvatskih distributera da ga u kina puste pod originalnim naslovom. Da je filmu preveden naslov, njime bi se publici – a pogotovo onoj ranjivoj na svakojake štetne utjecaje - sugeriralo nasilje, odnosno određeni dio anatomije koji odnedavno nijedan samopoštovanja vrijedan Hrvat i Europejac ne smije vidjeti, spomenuti ili zamisliti. Šteta je samo što autori filma nisu pokazali istu razinu obzira, tako da će svatko onaj koji zaluta u kino-dvorane da bi pogledao Kick-Ass biti izložen sadržajima koji predstavljaju negaciju svega onoga čemu ovo društvo, narod i država moraju težiti.

Film nema nikakvu vrijednost, jer je temeljen na stripu, obliku izražavanja koji nije postojao u Hrvatskoj 19. stoljeća!

To, uostalom, ne iznenađuje, jer je film temeljen na stripu Marka Millara iz 2008. godine. S obzirom da je strip oblik izražavanja koji nije postojao u Hrvatskoj 19. stoljeća, jasno je kako ne može imati nikakvu umjetničku ili društvenu vrijednost, pa samim time ni ostvarenja koja takve duhovne stranputice uzimaju kao predložak. Oprez je ovaj put još opravdaniji, jer je Mark Millar poznat kao autor stripa po imenu Wanted, koji je prije nekoliko godina poslužio kao predložak za film u kojem se negiraju zakoni fizike, kleveće tekstilna industrija, a gledatelji izlažu neopisivoj strahoti u prizoru gole Angeline Jolie i dijela njene anatomije koji se ne smije spominjati.

Iako u Kick-Assu scena koje bi baš na takav način vrijeđali društveni ukus i moralne vrednote nema, to ne znači da je ovaj film imalo prihvatljiviji. To se najbolje vidi u asocijalnoj kreaturi po imenu Dave Lizerewski (Johnson) koju autori filma – režiser Matthew Vaughn i njegova koscenaristica Jane Goldman - nastoje publici predstaviti kako nekakvog protagonista i čak dozvolili drskost da ga koriste kao naratora, nastojeći tako njegovim štetnim svjetonazorom otrovati povodljivu publiku. On je prikazan kao njujorški srednjoškolac koji zajedno s još nekoliko asocijalnih prijatelja pokazuje nezdravu sklonost da svoju dragocjenu mladost troši na nešto tako bezvrijedno kao što su stripovi, odnosno identificira se s nekakvim "maskiranim osvetnicima".

Nakon što mu je neodgovorni otac dozvolio pristup Internetu – koji je, kao što svatko zna, jedan od glavnih katalizatora zločina i društvene patologije – on nabavlja nekakav kostim i kreće u besmisleni obračun s građanima za koje drži da su ulični kriminalci, umjesto da prepusti institucijama pravne države da obavljaju svoj posao. Pri tome će, stjecajem okolnosti i "žutih" medija i "Jubitoa", steći lažnu slavu i posredno naškoditi Franku D'Amicu (Strong), uglednom poslovnom čovjeku za koga se – prvenstveno zahvaljujući neprihvatljivim etničkim stereotipovima koje koristi ovaj film – stekao dojam da vodi organizirani kriminal.

Ovaj film je, zamislite, pun krvi i pucnjave, a pojedinci se prikazuju na seksualno neprihvatljiv način

Kick-Ass bi se možda čak i uz sve gore navedene negativnosti moglo prihvatiti kao uobičajeno bezvrijednu ali i u krajnjoj liniji bezazlenu holivudsku zabavu da je kojim slučajem cenzorski odbor MPAA bio malo revnosniji i inzistirao na "srednjostrujaškom" rejtingu PG-13, odnosno da producenti nisu napunili film sadržajima dostojnim rejtinga R. Ovako je publika prisiljena gledati scene pucnjava i tučnjava koje za posljedicu – zamislite - imaju teške ozljede, krvoproliće i smrt, odnosno u kojima se američka mladež, ali i nastavno osoblje prikazuje na neprihvatljivo seksualiziran način.

Međutim, teško da se išta može mjeriti s likom Hit Girl (Möretz), 11-godišnje "maskirane osvetnice"  i njenom skrnavljenju engleskog jezika s izrazima neprimjerenim svakom civiliziranom uhu. To je postalo izvor kontroverze čak i u onim malobrojnim krugovima nazoviumjetničkih snobova koji sebi dozvoljavaju javno iskazivanje simpatija prema ovom nedjelu koje podriva temelje zapadne kulture.

Neki bi ovaj film htjeli prikazati kao nekakvu satiru na strip-superheroje i holivudske adaptacije

Dio tih subverzivaca čak providno pokušava Kick Ass prikazati kao nekakvu satiru na strip-superheroje i holivudske adaptacije, odnosno tvrde da su autori pokušali stvoriti komični kontrast superherojske ikonografije s nekakvom vizijom nazovistvarnog nazovisvijeta. Za nadati se je da među filmskim kritičarima ima dovoljno poštene inteligencije koja će pokazati jednako odlučan stav kojeg je u jednom sličnom slučaju pokazala Hrvatska turistička zajednica, uspjeti raskrinkati tu prljavu rabotu i spriječiti da Kick Ass izazove kobne posljedice po generacije budućih Hrvata.

 

ocjena: vrlo dobro
-----------------------------------

patološki slučaj
loše
podnošljivo
solidno
vrlo dobro
izvrsno
remek djelo

 

Komentari
Neregistrirani korisnik (nemate pravo komentiranja)
 
Pogledaj sve komentare (17)
Povezane vijesti
Najnovije vijesti

Postavke privatnosti  •  Oglašavanje  •  Impressum  •  Kontakt  •  Uvjeti korištenja  •  Za Webmastere  •  Facebook  •  Twitter
© 2008 - 2024 Moj TV Portal d.o.o. | mojtv.hr - mojtv.net - tv spored - tv program Moj TV - TV Program za 200+ kanala