Album |
Divovi i kamikaze
|
Izdavač |
Menart
|
Autor spota |
Filip Filković Philatz
|
Trajanje |
4’06'' |
Ocjena |
5/5 |
Sve se češće događa u Hrvatskoj da neki spot bude cenzuriran kao što se to samo u ovoj godini dogodilo sa spotom "Katarza" grupe ST!llness ili "Derem, rokam, guzim" grupe One Piece Puzzle. Nastave li dušebrižnici na hrvatskoj televiziji s takvom pažnjom secirati domaće spotove, uskoro ćemo ostati i bez tog jednog prikazivanja spota na nacionalnoj televiziji.
Popis cenzuriranih se nedavno proširio i na grupu Ramirez odnosno spot za pjesmu "Fantastično, bezobrazno" i to uz obrazloženje da sadrži škakljive dijelove. Škakljivo se odnosi na par sekundi pucnja i ubojstva hicem u čelo frontmana grupe Ramirez, no uzme li se u obzir količina sličnih ubojstava koja svakodnevno gledamo u čitavom nizu kriminalističkih serija i filmova, onda je ubojstvo u ovom spotu samo dobar primjer da i mi imamo redatelje koji znaju dobro režirati i ništa više. Krije li se iza cenzure neki drugi razlog nije poznato, no nema sumnje da su i Ramirez ali i redatelj spota Filip Filković Philatz ostali uskraćeni za promociju odličnog spota na nacionalnoj televiziji. Na svu sreću, zato postoji Internet i YouTube.
Filković svakim svojim novim spotom dokazuje da pripada samom vrhu domaćih redatelja spotova pa je to ponovo uspio i sa spotom za pjesmu "Fantastično, bezobrazno" kojeg je osmislio, režirao, montirao, producirao i obradio u postprodukciji. I sve nabrojano napravio je za svaku pohvalu. Odlična priča, vrlo dobro uživljeni likovi (članovi benda), sjajni krupni kadrovi, odlično koloriranje, sjajna montaža koja dovoljno pokazuje i ne trči apriori da bi pošto poto bila vrlo dinamična priča, te na koncu i odlična režija. Štoviše, trenutno je u trendu među globalnim zvijezdama da umjesto spota snimaju kratke igrane filmove što je upravo sjajno napravio i Philatz. Pravi mali igrani film od a do ž.
Slažem se da je spot brutalan i šalje pogrešnu poruku i promovira nasilje, međutim, ako ćemo biti dosljedni, onda prvo treba zabraniti 90 posto aktualnih tv serija i filmova, a potom se obrušiti na ovakav spot koji će se eventualno jednom do dva puta prikazati na nacionalnoj televiziji za razliku od ostalih navedenih sadržaja koje gledamo svaki dan u udarnim terminima. Svaka pohvala za ovaj kratki igrani film koji promovira Filkovića u budućeg redatelja igranih filmova koji bi komotno mogao potražiti posao negdje daleko od Hrvatske i dobro zaraditi, te postati tražen i cijenjen.
Dubravko Jagatić