Piše: Dubravko Jagatić
Jednom davno, krajem 80-tih godina, strani su koncerti u Hrvatskoj još uvijek bili rijetkost pa je i gostovanje nekog stranog rock benda bilo popraćeno prigodnom televizijskom reportažom. Početkom 90-tih, hrvatska je televizija imala u svom programu cca. 15-tak zabavno glazbenih emisija (Hit Depo, Cro Pop Rock, Top DJ Mag, Metalmanija, Izvan struje, Monoplus, Večeras s vama, Pravo vrijeme, Električni cowboy, Crno bijelo u boji, HR Top 20…) pa je i informacija o događanjima na sceni i u pop kulturi bilo i više nego dovoljno.
Istovremeno, u Zagrebu kao i u drugim hrvatskim gradovima, događa se čitav niz koncerata i događaja iz oblasti pop kulture koji žude za prikladnom informacijom. Kako kroz najavu tako i kroz komentar nakon održanog događaja da ne kažemo eventa. Drugim riječima, klubovi su ispunjeni vrhunskim inozemnim izvođačima, sjajnim glazbenicima, fantastičnim nastupima, jedinstvenim promocijama, predavanjima, galerije nude originalne izložbe iz oblasti pop kulture… Domaće glazbene zvijezde snimaju nove albume, priređuju velike i male koncerte, osnivaju nove grupe, gostuju u inozemstvu, snimaju spotove, slave godišnjice, a sve to skupa televizije ne prate. U najboljem slučaju poprate dogodi li se tom prigodom kakav skandal, preljub, trač ili nesreća.
Gdje je nestao interes za kvalitetnim sadržajem? Gdje je nestala potreba da se najave iznimna glazbena događanja i inozemna gostovanja? Gdje su nestali kompetentni urednici? Gdje je nestao interes za pop kulturu?
Nema nikakvog razloga vjerovati da bi emisije takvog informativnog sadržaja, u prikladnom televizijskom terminu (ne ujutro od 7 do 9 sati niti od 14 do 15 sati već u nekom večernjem terminu) bile gledane pa čak i vrlo popularne što automatski znači i marketinški profitabilne. Čak da stavimo po strani komercijalne televizije, zašto programska politika nacionalne tv kuće ne ponudi tu minimalnu edukacijsku dozu plasirajući pravovremenu informaciju dokonim klincima koji bi možda otišli pogledati i doživjeti nešto kvalitetno da znaju kada i gdje, ne zanemarujući roditelje čiji interes možda poraste ili se obnovi, prisjećajući se kako su puno više toga znali što se događa na sceni i u kojem smjeru ide pop kultura, kada je bilo svih tih glazbeno informativnih emisija u programu HTV-a još krajem prošlog stoljeća.