Kao i svakoga mjeseca, Klasik TV nam i u rujnu donosi nove vrhunske filmove domaće produkcije, a od danas počinje i sa prikazivanjem nove televizijske serije.
Serije
Mamutica, od 5.9., pon-čet u 18h
Godina: 2008. | Žanr: kriminalistička serija | Redatelji: Zoran Margetić, Robert Orhel | Glumci: Sreten Mokrović, Ecija Ojdanić, Filip Križan, Ljubomir Kerekeš, Nataša Janjić, Ivo Gregurević
Mamutica je kriminalistička serija koja je ime dobila po istoimenoj zgradi u novozagrebačkom naselju Travno, najvećoj stambenoj zgradi u Hrvatskoj. Glavni je lik serije Božidar Kovačević, zvani Božo, umirovljeni policijski inspektor, koji je otpušten iz službe u najboljim godinama jer je zbog alkohola napravio niz ozbiljnih propusta. Rastavljenog bivšeg alkoholičara, čije je "sve vrijeme ovog svijeta, a još je u punoj snazi", stanari Mamutice biraju za kućepazitelja, oslanjajući se pritom prvenstveno na njegovu profesionalnu prošlost.
Riječ je o prvoj krimi seriji na hrvatskoj televiziji koja je uspostavila nove standarde kvalitete u žanru. Radnja je smještena u životno prepoznatljivo okruženje, kao predlošci su korišteni stvarni događaji iz novinskih crnih kronika, a mnogobrojne likove tumače neki od ponajboljih domaćih glumaca.
Putovanje u Vučjak, od 27.9., utorkom u 20:05h
Godina: 1986. | Žanr: dramska serija | Redatelj: Eduard Galić | Glumci: Rade Šerbedžija, Mustafa Nadarević, Milena Dravić, Mira Furlan, Miodrag Krivokapić, Božidar Alić, Dragan Despot, Semka Sokolović-Bertok, Zdenka Heršak
Serija o političkim sukobima, igrama i previranjima u intelektualnim krugovima društvenih i političkih nezadovoljnika u razdoblju raspada Austro-Ugarske i počecima Kraljevine SHS, prati gradskog intelektualca i novinara Krešimira Horvata koji se povlači na selo, gdje se nađe u središtu ljubavnoga trokuta, a u šumama se nalaze i vojni dezerteri, tzv. zeleni kadar.
Dramska serija, adaptacija je drame Vučjak Miroslava Krleže, scenarij potpisuje Ivo Štivičić, a glavnu ulogu, kao Krešimir Horvat, odigrao je Rade Šerbedžija.
Filmske premijere
Vlak bez voznog reda, četvrtak, 8.9. u 20:05h
Godina: 1959. | Žanr: drama | Redatelj: Veljko Bulajić | Glumci: Stojan Aranđelović, Olivera Marković, Ivica Pajer, Milan Milošević, Inge Ilin, Ljiljana Vajler, Bata Živojinović, Lia Rho-Barbieri, Mate Ergović, Krešo Zidarić, Tanja Mascarelli, Jan Sid, Zlatibor Stojmirov, Kruno Valentić
U proljeće 1946. u Jugoslaviji se organiziraju velike migracije stanovništva iz pasivnih krševitih dinarskih krajeva u plodne panonske ravnice Slavonije, Baranje, Srijema, Vojvodine. Vlakovima se preseljavaju cijela sela pa tako i stanovnici sela Dolac u Dalmatinskoj zagori, koji su dobili zemlju i kuće u baranjskom selu Topolovu. Na čelu dolačke seobe je predsjednik seoskog odbora, prvoborac Lovre, kojem se sviđa udovica Ike. U seobu su krenula i Lovrina braća Duje i mladi Periša zvan Pešo. Tu je i Pešin ratni sudrug, mornar Nikolica kojem se također sviđa Ike. Na putu se Pešo zaljubi u Danu, djevojku iz susjednog sela, ne znajući da je ona već obećana za ženu sinu baranjskog gazde.
Vlak bez voznog reda debitantski je igrani film redatelja Veljka Bulajića, koji je kasnije postao poznat zahvaljujući raskošnim partizanskim spektaklima poput Bitke na Neretvi. U Vlaku bez voznog reda Bulajić je neosporno nadahnut tradicijom talijanskog neorealizma. Film je mozaično strukturiran, prati sudbine niza protagonista, koji objedinjeni daju sliku naroda kakvim ga je autor vidio. Na festivalu u Puli film je nagrađen za najbolji film, za najbolji scenarij te za najbolju mušku epizodnu ulogu (Milan Milošević).
Film je prikazan i u službenom programu festivala u Cannesu.
Moj zanat, četvrtak, 15.9. u 20:05h
Godina: 2014. | Žanr: dokumentarni | Redatelj: Mladen Matičević
Dokumentarni film je posveta Arsenu Dediću i prati njegov životni put od djetinjstva do današnjih dana, a posebnost je što se temelji većinom na izjavama samog kantautora. Film donosi sliku manje poznatog Arsena, onu privatnu.
Film je snimljen u crno-bijeloj tehnici i prati glazbenikov put od skromnog šibenskog flautista do međunarodno priznatog umjetnika. Matičević je filmu dao naglašeni intimistički ton dozvolivši Aresnu da govori sam o sebi, a osobito su efektne snimke zabavnog, gotovo kabaretskog koncerta slavnog glazbenika prostorijama Hrvatskog društva filmskih djelatnika. Matičević sublimira najznačajnije trenutke u glazbenikovu životu, a Arsen Dedić sam progovara o svojoj rodnoj kući u Šibeniku, majci, ocu, počecima glazbeno-književne karijere, djeci, brakovima. Mladen Matičević režirao je seriju Neki novi klinci, igrani film 1 na 1 i 20-tak dokumentarnih filmova.
Poltron, četvrtak, 22.9. u 22h
Godina: 1989. | Žanr: komedija | Redatelj: Stanislav (Bata) Prelić | Glumci: Ljubiša Samardžić, Zoran Cvijanović, Mira Furlan, Radmila Živković
U jednom tipičnom jugoslavenskom poduzeću razvija se odnos poltrona (ulizice) i generalnog direktora. U atmosferi nerada, jala i neodgovornosti, kroz ovaj odnos otkrivaju se razni negativni mehanizmi koji karakteriziraju stvarnost. U pozadini glavnog tijeka priče otkriva se i privatni život ovih likova koji nije ništa veseliji od onog na poslu.
Satiričan prikaz tipične tvrtke 80-ih u bivšoj Jugoslaviji nastao je prema scenariju Siniše Pavića, koji stoji iza nekih od najpoznatijih komedija 80-ih (Bolji život, Vruć vetar, Tesna koža). Ova urnebesna komedija okuplja sjajnu glumačku ekipu među kojom su Ljubiša Samardžić, Mira Furlan i Zoran Cvijanović, a film je režirao Svetislav Bata Prelić, autor filmskog hita Šećerna vodica. Milan Gutović je za ulogu u filmu Poltron, na festivalu u Puli nagrađen sa Zlatnom arenom za najboljeg glumca u sporednoj ulozi.
Lisice, četvrtak, 29.9. u 22h
Godina: 1970. | Žanr: drama | Redatelj: Krsto Papić | Glumci: Fabijan Šovagović, Adem Čejvan, Jagoda Kaloper, Ilija Ivezić
U gorštačkom mjestu ispod planine Dinare, nemirne 1948. godine, nakon raskida sa SSSR-om, seoska je svadba. Osim veselja, prisutan je nemir i strepnja toga doba. Na svadbi je i Andrija, čovjek od ugleda i položaja, iz njihovog kraja, čija je riječ svetinja. Mladenci i svatovi u svemu ga slušaju, ali on im pomaže samo riječima, jer je u biti deformirani birokrat, čovjek krutih pogleda koji se ponaša kao apsolutni gospodar. I kad dođe čas da Andrija plati za svoje zablude, povući će za sobom i druge, nedužne ljude i donijeti im nesreću i tragediju.
Lisice su prvi film koji se izravno bavi obračunom s pristašama Staljina u Jugoslaviji, a Papić koristi prizore surovog kamenjara kao metaforu političke okrutnosti, ali i nemogućnosti bijega od progona vlasti. Lisice se smatraju jednim od najuspjelijih ostvarenja autorskog i modernističkog razdoblja domaće kinematografije, općenito jednim od najboljih domaćih filmova svih vremena. Film je u Puli nagrađen Zlatnom arenom za najbolji film, Krsto Papić za režiju, dok su Jagoda Kaloper i Adem Čejvan osvojili Srebrne arene za glavne uloge.