Ledeno doba 3: Dinosauri dolaze - Recenzija
Mogu li autori "Ledenog doba" više, bolje, jače? Odgovor je – mogu!

Piše: Goran Ivanišević

"Ledeno doba 3: Dinosauri dolaze" pravi je ljetni film: vedar, dinamičan i urnebesno zabavan, podjednako djeci i odraslima. Ako se nakon velikog uspjeha prvih dvaju nastavaka (podsjetimo: u prvom je filmu u originalnoj američkoj glasovnoj podjeli sudjelovao je i Goran Višnjić koji je posudio glas zlom vođi čopora sabljozubih tigrova) postavljalo pitanje mogu li autori Ledenog doba više, bolje, jače, "Dinosauri dolaze" dali su jasan odgovor – mogu.

Prijateljstvo ljenivca Sida, mamuta Mannyja i sabljozubog tigra Diega na kušnju stavlja očekivana prinova u mamutskoj obitelji (Mannyjeva je družica Ellie trudna), no kad se Sid nađe u pogibeljnoj situaciji svi su tu da mu pomognu. Naime nespretni je Sid u želji da i sam ima obitelj "usvojio" tri velika jaja, a njegova skrb o njima rezultirala je trojicom slatkih mesoždera za kojima traga njihova prva, T-Rex majka. Važne lekcije o vrijednosti obitelji i odanosti prijateljima ovaj crtić prenosi nepretenciozno i s mnogo topline.

Ljubitelji sabljozube vjeverice Scrata, zaštitnog znaka serijala, također će biti oduševljeni. Skratova potjera za omiljenim mu žirom, dovest će ga do ljubavi njegova života, a depilacija prsa katranom ili pak sjajna koreografija tučnjave/plesa neki su od humornih vrhunaca filma.

No humor nije vezan samo uz Scrata. Gotovo svaki je lik (uz navedene tu su i šašava braća oposumi te "spaljena" lasica Buck) protagonist više duhovitih scena, scena u kojima se miješaju odlično tempirana komika nijemog filma, mimika i geg s verbalnim humorom. Animatori su ponovo odlično odradili svoj posao, a svijet dinosaura istodobno lijep i zastrašujuć tropski, posebice u kontrastu sa snijegom i ledom okovanim zavičajem veselog društva, bio im je pravi izazov. 3-D animacija nenametljivo je korištena za "produbljavanje" slike i ne poseže za efektima na prvu loptu (primjerice raljama dinosaura otvorenima prema publici) te stoga i gledanje "Ledenog doba 3" u klasičnoj, 2-D animaciji ne umanjuje značajno užitak i doživljaj. Domaća glasovna podjela (Ljubomir Kerekeš, Edo Maajka, Tarik Filipović, Daria Knez Rukavina, Janko Rakoš i drugi) vrlo je dobro obavila svoj posao.

Jahanje na dinosaurima, prave zračne bitke na pterodaktilima, avanture koje u sećanje prizivaju junake pustolovnog žanra... Doista je teško i nabrojati sve adute "Ledenog doba 3". Film jednostavno treba vidjeti, a užitak je (čak i višekratnog) gledanja zajamčen.

Ocjena 9/10