Ako ću sad govoriti o snobovima zavisno o tome što ta osoba gleda, divi se, preferira u kinematografiji otvorio bi pravu pandorinu kutiju iz koje ne bi bilo izlaska
Evo kako ja to posmatram: Ako osoba gotivi sve što hvale kritičari, a pri tome iznosi uopćene dojmove (a kasnije ću objasniti zašto npr. "ljepotu kadrova" smatram uopćenim dojmom) onda je ona za mene snob. Znači neko gotivi Bergmana, Tarkovskog, Herzoga, Tarra (sve njih zajedno bez izuzetka) samo zato što je negdje čuo da je to umjetnost.
sve se svodi na to što netko voli u filmu, i kako on shvaća film ... svatko traži i cijeni u filmu nešto drugo, drugi element filma
Da, ali neki vole u filmu to što se on nalazi u filmskim enciklopedijama i što ih se smatra "umjetničkim".
ZAto ja nikada neću nekoga tko zna nešto o filmu nazvati snobom, iako to možda potajno mislim jer jebiga možda on vidi nešto što ja ne vidim
Eto, ja ne smatram snobom nekoga ko vidi nešto u filmu što ja ne vidim, nego samo zaključim da ja to tako nisam vidio, ali kad neko ništa ne vidi u filmu, a smatra ga dobrim, eh taj mi je snob. Sad da meni neko kaže: "Pa eto, ona scena u Zarcalu kad dijete radi to i to, u kombinaciji s muzikom, mene podsjeća na ovo i ono" pomislio bih "Svaka čast prijatelju, ali ja to nisam vidio", ali ne i da je snob. Kad sam rek'o da čim čujem da neko gotivi Tarkovskog pomislim da je snob, naravno, to je moja predrasuda, ali to ne znači da, kad ta osoba izrazi neko konkretno mišljanje o filmu, neću predomisliti. Štaviše, možda i sam ponovo pogledam film, nebili pokuš'o uočiti što i ona, ali ja takvu osobu još nisam sreo.
zato i mrzim termin pretenciozan, na to popizdim.
Termin jest nezgrapan i često neodređen. I sam sam ga ponekad znao upotrijebiti, ali uvijek nastojim da objasnim šta mi je tačno "pretenciozno" i zašto, ali, ako si već toliko alergičan, ubuduće ću ga izbjegavati.
slikarske lijepote kadrova, naravno da ima pojedinih scena koje odskaču ali svaki film je u cjelosti vizualno predivan
Ovo će za mene uvijek bit' uopćavanje i generaliziranje filma koji nema sadržinu, i u tome se vjerovatno nikad nećemo složit'. Tu si potpuno upravu: to je do načina na koji se gleda film kao umjetnost / zabava i do toga šta neko od filma traži, ali zar za ljepotu kadrova, scena, za estetiku bez sadržine nije pogodnija neka kraća video forma od 10-20 minuta, a ne dvosatni film.
mora se priznati da tematika njegovih najboljih filmova (Andrej Rubljov, Solaris)
Odgledat ću i to, a vać sam rek'o da od Solarisa očekujem mnogo.
pa i ja moram priznati da bi volio da mi netko objasni Zrcalo, koje moram priznati nisam doživio
Na Zrcalo i Nostalgiju sam u prvom redu i mislio kao sadržajno gotov nečitljive filmove.
a i što nam mora sadržaj filma biti skroz jasan kako bi nam se film svidio
Ne mora skroz, ali mora dovoljno. Nije problem kad ti film da više mogućih shvatanja, ali je problem ako nemaš nijedno a sviđa ti se (Ne govorim ovdje o konkretno tebi kao kao karteru, nego nekom aproskimativnom ljubitelju svega što kritičar hvali)
Isto, dalo bi se i iz feminističke pozicije malo udarit o Tarkovskom, ali o tome drugi put.