Klasičan reprezent evropske kinmetografije, što znači da je uvođenje u idejnu sadržinu filma sporo, i da se uvod može činiti na trenutke monotonim (naročito onima koji preferiraju američku, korejsku i sl. dinamičnije kinematografije); ali kao i većina (nagrađivanih) evropskih filmova i ovaj film, posmatran kao cjelina, više je nego solidan.
Dobrom evropskom režiseru daj scenarij "čovjek ide u WC", on će napravit slojevit i artificijelan (šta god to značilo) film. Ni "Elena" nije scenarijski ultrasadržajan film, ali stil i idejna podloga su razlozi zbog kojih bi mu trebali dati šansu, naročito ako niste alergični na evropske filmove.
Od univerzalnih tema, "Porodica" se nameće kao glavna i to ne unutar jednostavnog, idealiziranog diskursa, nego kompleksno i vešeznačno (nešto kao u "Mystic River", samo uz malo manje epike i megalomanije, više realističnosti, i cinici koji ne ljube evropski film bi rekli: uz više dosade), a od političo-društvenih tema u prvom planu je propitivianje moralne pozicije niže srednje klase, koja često kritizira materijalni konformizam, ali vreba svaku priliku da uživa, i da se na neki način ubaci u u krugove materijalnog elitizma.
Inače polu-offtopic:
smatram film pogodnijim za HRT 3 nego HRT 1, ali eto, nakon početnog naleta HRT-a 3 sad su se posvetili cijeđenju ono malo kvaliteta što postoji u inače očajnoj indijskoj kinematografiji s jedne, i nakakvom snobovskom elitizmu u vidu Tarkovskog s druge strane. Samo još fali da počnu puštat one "pejsažne" Herzogove filmove.