Parižanka
A WOMAN OF PARIS
, 1923., SAD, 79 min.
Hej! Trebamo i tvoju ocjenu
Hm... Čini se da ti je prije ocjenjivanja potrebna... - prijava :).
Zato smo ljubazno otvorili boks u gornjem desnom dijelu stranice. Da se ne mučiš.
Kritika je, odmah uočila redateljsku inovativnost u filmskome izričaju te razglasila iznimne vrijednosti Chaplinove melodrame nadahnute obrascima francuskoga ljubavnog romana. Veliki francuski redatelj Rene Clair ustvrdio je čak kako se u Parižanki "prvi put na filmu umjesto crnobijelih marioneta pojavljuju pravi ljudi".
Marie St. Clair (E. Purviance) je zaljubljena u slikara Jeana Milleta (C. Miller). Njihova veza ostaje bez roditeljskoga blagoslova, pa ljubavnici odlučuju pobjeći iz provincijskoga gradića u kojemu žive i vjenčati se u Parizu. Trenutak prije odlaska na željezničku postaju mladiću iznenada umre otac. Ljubavnikov nedolazak djevojka tumači kao odustajanje i na put odlazi sama. Godinu dana poslije dvoje mladih se ponovno susreću. Marie je sada metresa najbogatijega pariškog neženje Pierrea Revela (A. Menjou), a Jean jedan od tisuća siromašnih slikara u potkrovljima "grada svjetlosti". Zapretana iskra u pepelu njihove ljubavi ponovno se razbuktava u plamen, no iskušenja su prevelika a da bi se vatra održala...
Charles Chaplin je svoju romantičnu dramu Parižanka snimio 1923., doživjevši prvi komercijalni neuspjeh. Publika koja je dvije godine prije, 1921., s oduševljenjem prihvatila njegov prvi cjelovečernji film, sentimentalnu komediju Mališan, ostala je razočarana nepojavljivanjem omiljenoga Skitnice i neočekivanom promjenom žanra. Umjesto, današnjim rječnikom rečeno, "socijalno osjetljiva" smijeha, bile su mu ponuđene suze iz visokoga društva. Žena koja izdaje ljubav radi bogatstva i raskoši u glavnoj ulozi bila je neprihvatljiva zamjena za nesebična siromaha koji i u najvećoj bijedi ostaje plemić u srcu.
Današnji gledatelj, daleko upućeniji u film, bit će svakako bliži razmišljanju kritike no svojih onodobnih prethodnika te će uživati u odlično vođenoj i ispričanoj priči te nizu sjajnih, iznimno duhovitih detalja koji se provlače kroz njezin tužni sadržaj. Jedan od takvih detalja je i pojava autora u tridesetsekundnoj sporednoj ulozi kolodvorskoga služnika koji samo prođe kroz kadar. Kasnije će takvo pojavljivanje u svojim filmovima sjajno nastaviti još jedan velikan, Alfred Hitchcock.
Korisnicima koji su pozitivno ocijenili ovaj film sviđaju se i ovi filmovi
Crvenokosa žena
melodrama
Beskrupulozna seksi djevojka iz niže klase pokušava se probiti u visoko društvo
- RED HEADED WOMAN
-
- 77min, SAD 1932
- Jean Harlow, Chester Morris, Leila Hyams, ...
- Režija: Jack Conway