Foto: Liburnia Film Festival/Igor Crnković
Drugog dana Liburnia Film Festivala, u četvrtak 29. kolovoza, srpski je redatelj Boris Mitić - ovogodišnji član žirija - održao Masterclass «Kompletan uvid u suvremeni dokumentarni film u pet crteža», u kojem je, u nešto više od dva sata predavanja, sažeo svoja zanimljiva iskustva i dobre prakse po pitanju produkcije i distribucije dokumentarnog filma. Mitić je poprilično pozvan govoriti o temi budući da su njegova dva hita («Lepa Dijana» i «Doviđenja, kako ste?») zajedno ostvarila oko 150 festivalskih prikazivanja i donijela mu tridesetak nagrada.
Mitićev je poslijepodnevni Masterclass uveo u večernji filmski program kojeg je otvorio MACKO Davora Borića. Borić je film, kojim je oslikao motivacijski i svjetonazorni «tvist» u životu Andreja Macka, predstavio zajedno sa scenaristicom na filmu Ljiljanom Šišmanović. Potom je Vinko Pejić, kroz svoja iskustva radio voditelja, predstavio Dejana u istoimenom filmu. Dejan je slušatelj radija iz Belog Manastira koji voli da se u eteru sluša i njega, pa ga je Pejić snimio i u zvuku i u slici. Kao posljednji u ovom ciklusu portreta, film ČEDO Nikole Strašeka dao je priliku za predstavljanje Čedi Šarabi, 45-godišnjem beskućniku koji je u životu imao prilično surove startne pozicije.
Drugi je programski blok od 22.45 u potpunosti prepustio prostor Romima – u KUST UN BAREČ/ŽIVIM U BARAKAMA Željke Kovačević gledali smo, a pogotovo slušali, odgovor Roma u Dardi na život kroz glazbu prvog romskog hip-hop benda u Hrvatskoj «Euro black nation», dok smo u TEATAR CHAPLIN – TRAGIKOMEDIJA U ČETIRI ČINA Zorana Kreme, pored ostalog saznali koje je i kakvo je, prvo na svijetu romsko kazalište Teatar Chaplin iz Rijeke. Prije projekcije filma Teatar Chaplin se predstavio i egzotičnim trbušnim plesom.
U petak 30. 08. riječku autobusnu stanicu Žabica od 20.30 gledamo kao POLAZIŠTE ZA ČEKANJE (redateljica je Maša Drndić), u filmu PRESUDA Đure Gavrana glavni zagrebački trg gledamo kao plato za emocije prilikom izricanja presude hrvatskim generalima, dok u filmu ŽIVOT Matija Vukšić proziva zdravstveni sustav. U prvom programskom bloku gledamo iPARK LJUBAVI debitantice Lane Kosovac te saznajemo za Park mladenaca u Novom Zagrebu, dok drugi programski blok u 22.45 otvara film također debitantice Kaje Šišmanović koja je u film KAK' JE DOMA? hrabro prelila razvod svojih roditelja. AUTOFOCUS Borisa Poljaka sazdan je od neobičnih kadrova Crkvice svetog Nikole i još neobičnijih turista koji je posjećuju, a glazbenim filmom PUNČKE o istoimenom vinkovačkom bendu, mladih autora Filipa Meštrovića i Marinka Marinkića, zatvaramo natjecateljski program LFF-a.
Podsjećamo kako je ulaz na sve projekcije slobodan!