U kina stiže intrigantan film koji pripada novom valu francuskog horora
Redateljski dugometražni prvijenac Stéphana Castanga "Vincent mora umrijeti" premijerno je prikazan u Cannesu

Jedna loša šala okrenut će cijeli svijet protiv jadnog Vincenta. Ljudi će ga pokušati ubiti naoko bez ikakvog razloga. U kaosu koji slijedi, Vincent upoznaje Margot s kojom je primoran pobjeći. Ovako započinje radnja akcijske horor komedije Vincent mora umrijeti redatelja Stéphana Castanga koji je kao svoj dugometražni prvijenac izabrao vrlo zanimljivu mješavinu različitih žanrova u djelu koje pripada novom valu francuskog horora. Jedna od najočitijih referenci filma Vincent mora umrijeti svakako je remek-djelo Alfreda Hitchcocka Ptice, ali gledatelj će tijekom Castangovog filma prepoznati i druga vrhunska kultna ostvarenja poznatih redatelja iz prošlosti. Redatelj Castang izabrao je ispričati Vincentovu priču kao pretapokaliptičnu noćnu moru kako bi prikazao iskrivljenu prirodu naše povezanosti s drugim ljudima te naš strah od onoga što je drugačije. No osim potpunog kaosa ispunjenog hrpom akcijskih sekvenci, Vincent mora umrijeti u svojoj je srži zapravo intimna ljubavna priča.

Akcijska horor komedija Vincent mora umrijeti svoju je premijeru imala na filmskom festivalu u Cannesu gdje se natjecala u kategoriji Caméra d'Or, a također je dobila nominacije za prestižnu francusku nagradu César u kategoriji najboljeg redateljskog debija te za nagradu Europske filmske Akademije u kategoriji europskog otkrića godine. Film Vincent mora umrijeti u domaća kina stiže nam u četvrtak, 13. lipnja.

Premda je svoju karijeru započeo kao glumac, Castang je oduvijek želio pisati i režirati filmove. Godine 2011. režirao je svoj prvi kratki igrani film, Francuski klinci nakon čega je upoznao Theirryja Lounasa koji ga je zamolio da režira film kojeg je ovaj upravo napisao. Castangu se svidjela priča o neurotičaru te o neprijateljski nastrojenom svijetu u kojem se glavni lik nalazi. I iz te je priče nastao lik Vincenta koji nije niti dobar niti zao, već osoba koja je jednostavno zadovoljna sama sa sobom. On smatra da pripada svijetu u kojem se nalazi, ali cijelo vrijeme filma on od tog svijeta zapravo bježi: “Sviđa mi se što u njegovim potezima ne postoji psihologija”, u jednom je intervjuu izjavio redatelj Castang te nadodao: “Izabrao sam glumca Karima Leklou zbog toga što on istovremeno može biti nježan i surov, zastrašujuć, ali i nevjerojatno upečatljiv”.

Film Vincent mora umrijeti prepun je akcijskih sekvenci, ali također i humora koji uglavnom nije posljedica nečega što likovi naprave ili kažu kroz dijaloge. Štoviše, redatelj Castang je tijekom snimanja glumcima objasnio da ne želi da glume komediju, već upravo suprotno - da glume dramu, tragediju, strast i paniku koje se nalaze u različitim situacijama. A humor će postati posljedicom upravo iz tog nesklada što je rezultiralo iznimno zabavnim, ali i poprilično dubokoumnim uratkom.

Uz već spomenuto remek-djelo Ptice redatelja Alfreda Hitchcocka, Castangov film također sadržava reference i na klasik osamdesetih Idiotska noć Martina Scorsesea koji vuče paralelu s Vincent mora umrijeti u tome što je i to film o progonu i zlostavljanju vlastitog tijela. No, kroz film se mogu prepoznati i druga poznata djela horor žanra redatelja kao što su John Carpenter ili George A. Romero. Akcijska horor komedija Vincent mora umrijeti pomalo je nasilan film, jer u njemu sasvim sigurno ne nedostaje krvi i iznutrica koje lete na sve strane čime se stvara portret mračne strane našeg društva. To je djelo koje pokušava reći da smo svi postali sebični i ljutiti pa na tom nivou Vincent mora umrijeti funkcionira i kao satira ispunjena velikom količinom crnog humora. Riječ je o jedinstvenom miksu žanra zombi filma u kojem se kroz vrlo inteligentan scenarij miješaju horor, apokalipsa, komedija i romantika.

U filmu je glavnu ulogu ostvario Karim Leklou, mladi francuski glumac kojeg su producenti filma preporučili redatelju Castangu: “U razgovorima s redateljem zbilja sam dobio osjećaj da sam se spojio s likom. Kasnije je Castang napravio još nekoliko preinaka na scenariju te sam zbilja imao dojam da se film pretvara u mješavinu žanrova koje najviše volim”, izjavio je u intervjuu Leklou te nadodao: “Film nikako ne propagira nasilje; on sadržava dozu humora i burleske te miješa žanrove pa je malo paranoidni triler, a malo film o zombijima. No, ono što je najzanimljive je da, iako se radi o fantaziji, ta je fantazija vrlo bliska našem stvarnom svijetu”, objasnio je Leklou.

Akcijska horor komedija Vincent mora umrijeti u domaća kina stiže u četvrtak, 13. lipnja.