Moj TV - TV Program za 200+ kanala
Radio Box


Intervju: Filip Filković Philatz
Novi spot grupe Vatra, u Filkovićevoj režiji, povod nam je za razgovor s ovim svestranim umjetnikom

Intervju: Filip Filković Philatz

Otkud ideja za spot Eskim?
Ideju sam dobio odmah u startu, kod prvog preslušavanja demo snimke. Pjesmi je trebao jedan taman, hladan i starinski ugođaj koji je na kraju i postignut.

Koliko dugo si radio na spotu i koliko ljudi je uključeno u izradu ovakvog spota?
Od začetka ideje pa do završetka post produkcije trajalo je oko mjesec i nešto sitno dana. Na spotu sam post produkciju, montažu i režiju odradio sam jer je tako bilo najbolje. Snimanje je trajalo jedan cijeli dan, bilo je oko 15 ljudi na setu. Priču sam osmislio i proslijedio Nenadu Vukušiću koji ju je pretvorio u kvalitetan scenarij. Kamerom je operirao Tomislav Brdjanovich. Statisti i glumci su napravili svoje.


Vatra - Eskim from Filip Philatz Filkovic on Vimeo.

Spot izgleda dosta zahtjevno, koliko je teško bilo sve to snimiti u jedan dan?
Naporno. Imali smo određeni storyboard po kojem smo sve snimali dio po dio. Svaki kadar morao se namjestiti tako da paše na snimljene materijale od prije. To zahtjeva puno koncentracije i planskog te timskog rada zbog konzistencije snimanja. Ništa što nekoliko red bullova ne može sredit.

Tko su glumci u spotu i kako si zadovoljan s njima?
Glavnu ulogu sam dodjelio dugogodišnjem prijatelju i suradniku Mići Samarđiji koji je odradio sjajan posao obzirom da mu je to prva uloga u bilo čemu. Uz njega tu je i Irena Celio Cega, Vatrina klavijaturistica u kojoj smo (kako smo konstatirali) pronašli ogroman glumački talent. Svi ostali su statisti koji su se odlično uklopili u cijelu priču, što zbog kostima, što zbog atmosfere na snimanju.

Kostimi su odlični, to je posuđeno iz nekog kazališta ili?
Za sve kostime kao i za šminku zadužen je Zdenko Bašić iz čijeg smo fundusa pokupili sve živo što se moglo uklopiti u ovaj spot. Zahvaljujući Zdenkovoj odjeći, spot je dignut na razinu više.

Pročitao sam dosta pozitivnih komentara na spot, kako si ti zadovoljan spotom i komentarima?
Iskreno spavao sam zadnjih par dana i odmarao se od svega, nisam konkretno uspio pročitati ništa, ali po onome što mi ljudi kažu kad ih sretnem, spot je jako dobro prihvaćen.

Kako je Vatra zadovoljna video uratkom?
Oni su oduševljeni. Odmah nakon snimanja, pola sata nakon ponoći dobio sam prve reakcije sa samog seta i djelovali su ushićeno. Kasnije su mi priznali da im je to bilo najbolje snimanje ikada, ja to sve pribrajam odličnim kostimima, dobroj atmosferi i ležernom snimanju.

Ovo ti nije prva suradnja sa Vatrom, radio si i prije neke spotove za njih?
Pa u principu, radio sam im i dizajn za cover novog albuma nazvanog Sputnik, kao i sve popratne materijale. Režirao sam i spot za pjesmu "Miss", a zajedno sa Dinkom Klobučarom surađivao sam na spotovima "Privatni Pakao" i "Mornarska Majica".

Inače si grafički dizajner, umjetnik i pokretač Kunstterrorist Organizacije i surađivao si sa Jamesom Cautyem iz The KLFa, možeš nam reći ponešto o tome?
Pa, radim i djelujem kao grafički dizajner. [Umjetničke] Radove koje radim puštam van preko svoje organizacije Kunstterrorist i preko CNPD-a Jamesa Cautya.

Kako si uopće došao do Cautya?
Čisto slučajno, štoviše nekako smo se spojili preko londonske galerije The Aquarium. Nakon nekoliko mjeseci počeli smo zajedno raditi radove, ja sam kreirao bazu, on dovršio i obrnuto. Bilo je zaista zanimljivo. Svi radovi se prodaju i izlažu u Londonu i ponajviše diljem Britanije.


Da li ti je ta suradnja donijela neku dozu slave u tim umjetničkim krugovima?
Koliko sam ja skužio, najveća fan baza nalazi se van Hrvatske, gdje ljudi kupuju radove i respektiraju rad, šalju mailove i tako dalje. Kod nas takva vrsta umjetnosti nije toliko raširena tako da se time ovdje ne zamaram. Pokrenuli smo prije dvije godine Collaboration, umjetničko/dizajnerski event u Zagrebu, i mislimo ga raditi svake godine. Ne u svrhu edukacije već čisto zato što nam se to radi.

Na Collaborationu je bilo nekoliko provokativnih radova, Ivo Sanader sa iPod slušalicama i Milan Bandić sa pištoljima? Da li je bilo kakvih problema oko toga?
Problema nije bilo, premda su slike s izložbe izašle i u novinama. Valjda su ljudi na tim pozicijama više educirani o umjetnosti nego što sam pretpostavljao, napiši
"valjda" velikim slovima ili pod navodnicima molim te.


Kakve su bile reakcije ljudi na te radove?
Ljudima se to svidjelo, pretakanje nekakve realne stvarnosti u rad na papiru. Otvorili smo i sajt www.ivoforpresident.com za nadolazeću kampanju. Bilo je zanimljivo nekoliko dana nakon izložbe razglabati o viđenom sa Borisom Ljubičićem.

Kako si od grafičkog dizajna došao do video spotova?
Od kad sam bio klinac miksao sam i audio i video. Inače, pošto sam po struci fotograf, kooperativnom akcijom i sinergijom spojio sam svoje znanje o fotografiji, grafici, zvuku i videu skupa. Output ispada dobro za sada.

Radiš i glazbu?
Imam nekoliko glazbenih projekata, "Kunstterrorist Audio Noize" i "Cold War Atomic Orchestra", ali o tome bih koji drugi put.

Što je dalje u planu?
Puno toga.

Filip Filković Philatz linkovi:
http://www.midnightformula.com
http://www.kunstterrorist.com

 

Komentari
Neregistrirani korisnik (nemate pravo komentiranja)
 
Povezane vijesti
Najnovije vijesti

Postavke privatnosti  •  Oglašavanje  •  Impressum  •  Kontakt  •  Uvjeti korištenja  •  Za Webmastere  •  Facebook  •  Twitter
© 2008 - 2024 Moj TV Portal d.o.o. | mojtv.hr - mojtv.net - tv spored - tv program Moj TV - TV Program za 200+ kanala