Žutilo: Bolest novog doba ili zlatna kasica prasica

petak, 30. listopada 2009.

Novinarstvo je postalo poput ekologije - zahtijeva ono fatalno, sladunjavo i već pomalo dosadno - "pokušajmo"

PIŠE: Katarina Hrgović

 
Kada slavni postaju slavni, svjesni su da će se osim njihovih poslovnih života pod reflektorima naći i privatni. Što više prljavog veša, to ste poznatiji. Dok vam god kosturi iskaču iz ormara, bit ćete glavna tema žutog tiska. Veća tiraža, više popularnosti, bolji napredak u poslu. Zlatna formula. 
 
Neke "zvijezde" spremne su prodati svaki najintimniji detalj svog života za samo jedan dobar naslov u nekom časopisu. Taj "fenomen" preuzeli smo iz Hollywooda gdje na svakom koraku možete pronaći barem deset osoba željnih slave - po svaku cijenu. Njihov broj u Hrvatskoj polako ali sigurno se povećava, dovoljno je reći Dolores Lambaša i eto vam savršenog primjera osobe za kakvu Amerikanci imaju savršen izraz - famewhore.
 
 
No što ako ste poznati, pa ipak sve svoje napore trošite na prikrivanje privatnog dijela života i fokusiranje pozornosti publike isključivo na profesionalni? Uz hrvatske medije, gotovo pa nemoguća misija. Upravo s ovim problemom u posljednje su se vrijeme susrele Mirjana Hrga i Nina Badrić koje su se našle u središtu neosnovanih naklapanja o njihovim privatnim životima. 
 
Voditeljica i novinarka Mirjana Hrga razočarana je svojim kolegama koji su u roku od tek nekoliko sati do besvijesti rastegnuli priču njezinog stolara. Dotični je, naime, časopisu Areni prepričao svaki detalj izgleda njezine spavaće sobe koju je prošle godine uređivao, iako se obvezao na zaštitu privatnosti identiteta i podataka o svojim klijentima. Toliko o povjerenju. "Šokirana sam neprofesionalnošću medija koji su preuzeli lažnu informaciju bez da su istu provjerili te je publicirali dodatno je začinivši podacima poput zlatnih listića i sličnih nebuloza", izjavila je Mirjana. 
 
 
Nije Hrga jedina koja se ni kriva ni dužna našla u središtu neistinitih informacija. Gorak okus u ustima ima i Nina Badrić koja je medije korektno obavijestila o svojem razvodu od Bernarda Krasnića, objasnivši razloge svog razvoda i kako je do njega uopće došlo, pri čemu je novinare zamolila da je više ne ispituju o toj temi. 
 
Umjesto da poštuju nju kao osobu, njezin privatni život i posve korektan nastup, mediji su je usred brakorazvodne parnice bombardirali neistinitim informacijama, tobože ekskluzivno objavljujući da ima ljubavnike po Beogradu i bez imalo razumijevanja i solidarnosti prostituirali njezin privatni život u korist veće tiraže patetičnih "provjerenih" informacija. 
 
 
Dok se s jedne strane borimo za slobodu medija jer nam nije dopušteno "petljati i kopati" po nedopuštenim stvarima, pogotovo onima političkog i upravnog predznaka, s druge strane istu tu slobodu zlorabimo "u korist konzumenta", barem po mišljenju očito suglasnih urednika koji su u svoj notes zapisali da se "žutilo najbolje prodaje". Da pokušate nešto drugo, možda bi i uspjelo. Eto, novinarstvo je postalo poput ekologije - zahtijeva ono fatalno, sladunjavo i već pomalo dosadno - "pokušajmo".
 
 

Komentari (2)
Povezane vijesti

Ostale vijesti