Kad stigne na poprište krvavog gangsterskog obračuna, njujorški policijski poručnik (H. Keitel) pred očima svojih kolega (V. Argo i P. Calderon) bezuspješno pokuša s mjesta zločina ukrasti vrećicu kokaina. No to je tek jedan od mnogih grijeha koji leže na duši časniku sklonom nasilnim ispadima. On je osoba ogrezla u korupciji, narkomaniji i nemoralu, teški narkomanski i kockarski ovisnik koji s lokalnim dilerima trguje drogom, u ovisničkom stuporu često jedva uspijeva kontrolirati svoje postupke, a djevojke zaustavljene zbog prebrze vožnje seksualno napastuje. Dok mu supruga (P. Gormley) s majkom i četvoro djece jedva spaja kraj s krajem, poručnik novac nekontrolirano troši na klađenje, a loše su ga procjene uvalile u dug od trideset tisuća dolara. Iako je riječ o čovjeku kojeg čini se više ništa ne može iznenaditi i uznemiriti, slučaj silovanja katoličke časne sestre (F. Thorn) u crkvi u španjolskom Harlemu duboko ga se dojmi...
Izuzetno mračna, tjeskobna, nasilna, uznemirujuća i opora egzistencijalistička krimi drama možda je najuspjelije ostvarenje kultnog nezavisnog njujorškog filmaša Abela Ferrare (Grad straha, Djevojka iz Kineske četvrti, Mačkolovac, Kralj New Yorka, Invazija tjelokradica, ´R Xmas, serije Kriminalistička priča, Poroci Miamija), koji je za režiju provokativne religijske parabole "Mary" na filmskom festivalu u Veneciji 2005. osvojio veliku nagradu žirija. Slično većini svojih najboljih filmova, u kojima beskompromisno i bez imalo komercijalnih ustupaka istražuje tamno naličje ljudske prirode, i "Okorjeli policajac", djelo koje glasoviti Martin Scorsese drži najboljim filmom devedesetih, snažna je i izuzetno dojmljiva moralka izražene religijske simbolike. Priča o posrnulom poručniku, svojevrsnom palom anđelu kojeg na put katarze i iskupljenja izvodi susret sa silovanom opaticom, njemu etički superiornom, bezgranično blagom, dobrom i Bogu predanom osobom, iznimno je realistična i pesimistična slika suvremenog svijeta ogrezlog u kriminal, korupciju i nemoral. Riječ je o impresivnom ostvarenju za što zasluge, uz Ferrarinu redateljsku vještinu, ponajviše pripadaju maestralnom nastupu vrsnog karakternog glumca H. Keitela (Taksist, Thelma i Louise, Psi iz rezervoara, Piano, Dim, Od sumraka do zore, Crveni zmaj), 1992. nominiranog za Oscara za sporednu ulogu u filmu "Bugsy" Barryja Levinsona, a 1995. nagrađenog berlinskim Srebrnim medvjedom za nastup u izvrsnom "Dimu" Waynea Wanga. Njegovi su partneri u vrijeme snimanja filma mlada F. Thorn (Viper, Taken Alive, Stigmata) te iskusni V. Argo (Taksist, Ulice zla, Njujorške priče, Prava romansa, Anđeoske oči, Ispovjedi opasnog uma) i P. Calderon (More ljubavi, Tvrtka, Pakleni šund, Sentinel - agent u bijegu), koji supotpisuju i scenarij filma.