Alien: Osmi putnik (1979)

Alien (Originalni naziv)

triler horror sf

Putnici svemirskog trgovačkog broda nehotice na brod unesu nepoznato krvoločno biće

 
Režija: Ridley Scott
Scenarij: Ronald Shusett, Dan O'Bannon
Uloge: Tom Skerritt, Sigourney Weaver, Veronica Cartwright, Yaphet Kotto, ...

Filmografija

Alien - osmi putnik jedan je od najnapetijih znanstveno-fantastičnih filmova. Imao je izvanredan uspjeh u kinima, a čak i oni koji su mu prigovarali slažu se da su specijalni efekti i fantastična scenografija nezaboravni.

Daleka budućnost. Sedmeročlana posada trgovačkog svemirskog teretnjaka "The Nostromo", natovarenog s dvadeset milijuna tona mineralnih ruda, vraća se na Zemlju. Članovi posade na čelu s kapetanom Dallasom (T. Skerritt) bude se iz kriogenog sna uvjereni da će im Tvrtka u čijem je vlasništvu brod isplatiti poveće sume zbog dobro obavljenog posla. Osim Dallasa, u letjelici su još i časnica Ripley (S. Weaver), njezina kolegica Lambert (V. Cartwright), zatim Parker (Y. Koto), Brett (H. D. Stanton), Kane (J. Hurt), te jedini android u ljudskoj ekipi Ash (I. Holm). I premda se činilo da je njihov povratak kući rutinska stvar, iznenadni poziv u pomoć s obližnjeg planeta natjera kapetana da postupi prema pravilima i odmah izvidi o čemu je riječ. Sletjevši, posada otkrije napušteni svemirski brod u kojem Kanea napadne primitivni stvor i zalijepi mu se za lice. Unatoč protivljenju časnice Ripley, ostali članovi odluče vratiti Kanea na brod nesvjesni da je biće koje ga je napalo samo početna životna forma inteligentnog i krvoločnog čudovišta o kojem Tvrtka zna i te kako mnogo...
Strah nikad nije izgledao tako užasno. Najkraći je to opis filma R. Scotta (Istrebljivač, Gladijator), koji u brojnim filmološkim analizama redovito dobiva epitet remek-djela, i to ne samo zbog svoje briljantne realizacije, već zbog iznimne uvjerljivosti i komunikativnosti s publikom. Jer teško je poreći da je Scottov film najdojmljiviji tamo gdje veliki filmovi i stječu svoje atribute - u razvijanju autosugestije i uživljavanja gledatelja u zbivanja na ekranu. Nihilističke atmosfere, potencirane klaustrofobije i pun frojdističkih asocijacija, film je zapravo detaljna studija ljudskih karaktera i njihovog snalaženja u situacijama golog opstanka, te ga je nužno pojmiti i kao psihološku dramu, a ne samo kao napeti horor. Biblijski motiv Davida i Golijata prenesen je u budućnost u kojoj je čovjek kolonizirao svemir, pri čemu nije prihvatio činjenicu da širenje vlastite civilizacije počesto znači i njezino dovođenje u opasnost od uništenja.

Komentari (11)

Foto