Kansas City (1996)

KANSAS CITY (Originalni naziv)

drama glazba kriminalistički

Priča R. Altmana o džezu, kriminalu, ljubavi i politici 30-tih godina u Kansas Cityju

 
Režija: Robert Altman
Scenarij: Robert Altman, Frank Barhydt
Uloge: Jennifer Jason Leigh, Miranda Richardson, Harry Belafonte, Michael Murphy, ...

Filmografija

Film je bio uvršten u službenu konkurenciju Canneskog festivala, a istaknimo da je poznati i nekad iznimno popularni crnački pjevač i glumac Harry Belafonte u njemu nakon dugo vremena ostvario istaknutiju ulogu.

Kansas City, 1930-ih. Noć je uoči važnih političkih izbora. Mlada radnica Blondie O'Hara otme suprugu uglednog političara, nadajući se da će joj on, kad ga ucijeni ženinim životom, pomoći izbaviti njezina novopečenog supruga Johnnyja, sitnog lopova kojeg u rukama drži moćni crnački gangster Seldom Seen. Johnny je u Seenovu zatočeništvu jer je drsko opljačkao njegova partnera, a kako je Seen nemilosrdan tip, ne piše mu se dobro...
Glasoviti Robert Altman, jedan od prvaka tzv. novog Hollywooda sedamdesetih (M.A.S.H., Kockar i bludnica, Nashville, Tri žene), autor koji je dekonstruirao američke mitove i žanrove te uveo novu dozu realizma u filmski medij inovativno rabeći slikovno-zvukovna preklapanja u kadru (tzv. montaža unutar kadra uz znakovitu uporabu zoom objektiva i tehnički unaprijeđenih mikrofona), kroz osamdesete je bio u velikoj kreativnoj krizi. Onda je 1992. iznenadio filmsku javnost iznimnim metatekstualnim filmom "Igrač", u kojem je svojoj poznatoj ironijskoj oštrici povdrgnuo svijet Hollywooda, da bi već godinu kasnije realizirao sjajne "Kratke rezove", prilagodbu priča Raymonda Carvera, koji su definitivno potvrdili njegov povratak na stare pozicije.
"Kansas City" jedan je u nizu tih povratničkih filmova, ali i jedan od Altmanu najbližih radova jer je u njemu pokušao rekonstruirati i rekreirati vlastita sjećanja iz djetinjstva na rodni grad 1930-ih, obilježenom, kako je sam rekao, neprestanim prisustvom jazza. Stoga je u filmu spojio priču o svezi politike i kriminala s čestim jazz interludijima, koji su pozadina na kojem individualni pokušaji društvene marginalke nužno moraju skončati krahom.

Komentari (0)

Foto