Ubojice i svjedoci (1974)

The Parallax View (Originalni naziv)

triler politički

Radišan novinar se uplete u kompleksnu mrežu urote u kojoj sudjeluje velika korporacija

 
Režija: Alan J. Pakula
Scenarij: David Giler, Lorenzo Semple Jr.
Uloge: Warren Beatty, Hume Cronyn, William Daniels, Paula Prentiss, Kenneth Mars...

Filmografija

Warren Beatty glumi novinara koji je, uz još sedmoricu, svjedok atentata na političkog kandidata. Jedan po jedan svjedok umire u sumnjivim okolnostima. On mora otkriti istinu...

Novinar Joe Frady (W. Beatty) i njegova bivša supruga Lee (P. Prentis), također novinarka, među svjedocima su ubojstva senatora Charlesa Carrolla (B. Joyce). Državna komisija osnovana radi ispitivanja slučaja zaključila je nakon provedene istrage da je ubojica, koji je smrtno stradao nakon atentata, djelovao sam te da nema nikakvih dokaza o eventualnoj uroti. Tri godine kasnije uspaničena Lee posjeti Joea u njegovu stanu i tvrdi da ju netko pokušava ubiti. Joe to ne shvaća ozbiljno, tim prije što zna njezine psihoze i dobro su mu poznati njezini pokušaji samoubojstva. Ona ustrajava u iznošenju činjenica da je u kratkom vremenu umrlo čak četvoro svjedoka ubojstva senatora Carrolla. Joe ju uspije smiriti, no Lee je uskoro pronađena mrtva... Alan J. Pakula (Svi predsjednikovi ljudi) šezdesetih se afirmirao kao prodoran i ambiciozan producent, najzapaženiji po produkciji antologijskog filma Roberta Mulligana "Ubiti pticu rugalicu". Redateljski je debitirao 1969. "Nasrtljivom djevojkom" s Lisom Minnelli, i premda je film postigao znatan komercijalni uspjeh, pravi autorski ugled stječe sljedećim ostvarenjem "Klute" (1971). Taj sjajan psihološki triler (Donald Sutherland i Jane Fonda, nagrađena Oscarom) smjesta je Pakulu učinio jednom od perjanica novog Hollywooda. Fascinantan ugođaj tjeskobe i impresivan visokorealistički prosede Pakula je ponovio i u filmu "Ubojice i svjedoci", adaptaciji romana Lorena Singera, s tim da je prijetećeg pojedinca koji protagonistima radi o glavi zamijenila tajanstvena korporacija, dakle, neki nedokučivi paradržavni kolektivitet, vjerojatno povezan s moćnicima iz pojedinih državnih službi, što je česta tema liberalnog američkog filma prve polovice sedamdesetih. Pakula pri tom otvoreno aludira na slučaj ubojstva predsjednika Kennedyja i neuvjerljiv zaključak državne Warrenove komisije da je atentator Lee Harvey Oswald djelovao samostalno.

Komentari (1)

Foto