Ljubav u bijegu (1978)

Love On The Run/L'AMOUR EN FUITE (Originalni naziv)

komedija drama romantika

"L'amour en fuite" završni je dio filmskog serijala o životu Antoineua Doinelua

 
Režija: François Truffaut
Scenarij: François Truffaut, Marie-France Pisier
Uloge: Jean-Pierre Léaud, Marie-France Pisier, Claude Jade, Dani, Dorothée, ...

Filmografija

Peti je film svojevrsna kompilacija ranijih naslova, odnosno, prisjećanje na sve ono što je Antoine proživio u mladosti. Osnovna je postavka filma da je glavni lik sazrio, ali da pritom nije izgubio ništa od svoje buntovnosti i kreativnosti.Film je uvršten u službenu konkurenciju Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu, dok je izvrsna glazba Georgesa Deleruea nagrađena Césarom. Nakon premijere filma Truffaut je priznao da se osjeća raočaranim, ali da mu završetak serijala napokon daje slobodu za druge projekte.

Nakon burne mladosti pune ljubavi, lutanja, različitih poslova, ali i nezakonitih radnji, Antoine Doinel (J.-P. Léaud) zašao je u četvrto desetljeće života. Radi kao korektor u tiskari i upravo je objavio autobiografski roman 'Les salades de l'amour', a odnedavno je u romantičnoj vezi s ljupkom prodavačicom ploča Sabine (Dorothée). Istodobno, Antoine se razvodi od Christine (C. Jade) što privlači pozornost medija, jer je riječ o prvom sporazumnom razvodu braka u Francuskoj. Antoineova je tinejdžerska ljubav Colette (M.-F. Pisier), sad uspješna odvjetnica, očarana njegovim autobiografskim romanom.

Naslov poznate pop-pjesme "L'amour en fuite" Alaina Souchona i Laurenta Voulzyja u Souchonovoj interpretaciji ujedno je i naslov petog, završnog dijela filmskog serijala o Antoineu Doinelu. Truffaut je tako dvadesetak godina nakon svog epohalnog prvijenca "400 udaraca" zaključio jednu od najdojmljivijih filmskih priča u povijesti francuske kinematografije. Naime, nije riječ samo o nizu izvrsnih filmova započetih Truffautovim debijem koji je označio početak novog vala, već i o možda najosobnijem filmskom projektu među europskim filmašima. Kako je Truffaut u lik problematičnog adolescenta, a kasnije romantičnog mladog čovjeka Antoinea Doinela unio mnogo toga od vlastitog karaktera i životnih iskustava, ovaj je serijal s pravom ocijenjen maestralnim prožimanjem stvarnosti i umjetnosti za što je dakako najzaslužniji Truffautov stvaralački genij. On je sad relativno uspješan i situiran pisac, ali kad ga susret s bivšom ljubavi podsjeti na sve bure iz mladosti, morat će se vrlo brzo suočiti s ocjenama svega što je radio ili izbjegavao kao mladić.

Jasno je da ovako postavljen zaplet nije omogućio Truffautu nadmašiti bilo koji od prethodnih filmova ("Les Quatre cents coups, segment Antoine et Colette" u omnibusu "L'Amour à Vingt Ans, Baisers Volées, Domicile Conjugal"). Unatoč tome ovo je iznimno šarmantan, duhovit i zabavan film koji uz to bez imalo ironije govori o mladosti, ljubavi i potrebi za samoosvještenjem i logičan završetak slavnog serijala koji svjedoči o jedinstvenom umjetničkom nervu svog redatelja, scenarista i autora. Glavni je interpret ponovno J.-P. Léaud koji se u međuvremenu premetnuo u vrsnog filmaša (Masculin, féminin, Pour rire!), a partnerice su mu još jednom C. Jade (Mon once Benjamin, Topaz) i M.-F. Pisier (Barocco, Cousin, Cousine) koja je ujedno i koscenaristica filma.


Komentari (0)

Foto