Vijest da je u svom raskošnom dvorcu Xanadu na Floridi umro glasoviti tajkun Charles Foster Kane (O. Welles) izuzetno uzburka američku javnost i medije. Doznavši da je pokojnik umro osamljen te da su mu posljednje riječi bile "ružin pupoljak", gospodin Rawlston (P. Van Zandt), urednik jednih njujorških novina, na mjesto događaja pošalje svoje novinare sa zadatkom da doznaju što više pikantnih detalja o Kaneovu životu. Među njima je i Jerry Thompson (W. Alland), reporter koji odluči razgovarati s najbližim prijateljima i suradnicima čovjeka kojeg neki mediji posmrtno proglašavaju komunistom pa i fašistom. Thompson odluči razgovarati s Kaneovim menadžerom Bernsteinom (E. Sloane), drugom suprugom Susan Alexander (D. Comingore), s Kaneovim skrbnikom i bankarom Walterom Parksom Thatcherom (G. Coulouris), s najboljim prijateljem i kolegom Jedediahom Lelandom (J. Cotten) te postupno slaže sliku o pokojniku. A Kane je bio sve samo ne jednostavan čovjek...
Narativno i dramaturški koncipirano poput detektivske soap-opere, tijekom koje se slažu detalji biografskog mozaika jednog čovjeka, maestralno komponirano i režirano djelo koje se u mnogim izborima već desetljećima proglašava najvećim filmom svih vremena, priča je koja je dijelom nadahnuta životom glasovitog novinskog magnata Williama Randolpha Hearsta, oca "žutog novinarstva", koji je zbog ovog filma, Wellesa progonio tijekom njegove karijere. 25-godišnji Welles u svom autorskom prvijencu demonstrirao je iznimno svjež, inovativan i siguran redateljski pristup, vješto vodeći priču i glumce, poigravajući se svjetlom i sjenom, dubinskim kadrovima i drugim planovima, te kreirajući cjelinu koja i sedam desetljeća nakon nastanka plijeni zrelošću.
Uz Wellesa njegovi su glumački partneri J. Cotten (Veličanstveni Ambersonovi, Dvoboj na suncu, Treći čovjek, Niagara), kojem je upravo Welles širom otvorio vrata Hollywooda, D. Comingore (Gospodin Smith ide u Washington, Velika noć), R. Warrick (Vječnost i jedan dan, Gradić Peyton), A. Moorehead (Johnny Belinda, Kako je osvojen Divlji zapad). Filmsku glazbu potpisuje oskarovac Bernard Hermann (Vrtoglavica, Goli i mrtvi, Sjever-sjeverozapad, Bitka na Neretvi, Taksist), stalni suradnik Alfreda Hitchcocka, a fotografiju također oskarovac Gregg Toland (Dođi i uzmi, Orkanski visovi, Plodovi gnjeva, Dugo putovanje kući, Male lisice).