Iza Stakla (2008)

Iza Stakla (Originalni naziv)

drama

Ljubavni trokut uništava živote troje mladih ljudi

 
Režija: Zrinko Ogresta
Scenarij: Lada Kaštelan
Uloge: Leon Lučev, Daria Lorenci, Jadranka Đokić

Filmografija

Lažni život i prividni red jedva se održavaju u kaotičnom neredu troje ljudi i njihove okoline. Strukturirana u pet dana, priča dinamikom mnogobrojnih, likovima prividno povezanih događaja ocrtava ljubavni trokut jednog muškarca i dvije žene. Takav prividni red života neminovno će se razbiti u sudaru s njihovim pravim životima koji su nepredvidivi.

Novi film Zrinka Ogreste "Iza stakla", koji je svoju svjetsku premijeru imao na uglednom A festivalu u Karlovim Varima, dosad je najosobnij film tog radatelja, drama u čijem je središtu ljubavni trokut koji čine arhitekt Nikola Jeren, njegova supruga Maja te poslovna partnerica i višegodišnja ljubavnica Ana. Svi oni pripadaju generaciji ljudi u tridesetima na koju je ratom uskraćena mladost ostvila neizbrisiv sudbinski pečat. Umjesto da sreću potraže izvan granica domovine (jedini sretni likovi filma upravo su oni koji su to učinili), oni su odlučili ostati u Hrvatskoj, no ta njihova odluka ima manje veze s domoljubljem ili pristojnom egzistencijom koju im posao u Hrvatskoj omogućujue, a mnogo više s inercijom i letargijom koja je zavladala njihovim životima. Inercija ih je počela gušiti (poput alge Caluerpa taxifolia koja se višekratno spominje) što dovodi do rušenja privida života koji vode.
Kamera Davorina Gecla odlično prenosi duševna stanja likova i vjerno registrira napor glumaca da iskažu maksimum unutar sužena registra emocija likova koje im je nametnuo scenarij. Glumački nastupi Leona Lučeva (Nikola), Darie Lorenci (Ana), a posebice Jadranke Đokić (koja je za ulogu Maje doista zasluženo dobila Zlatnu arenu za glavnu žensku ulogu) odlični su i vidljivo je da su srasli sa svojim likovima. Nina Violić sjajna je u maloj ulozi Anine prijateljice slobodnog duha, kao i Božidarka Frait kao Anina konzervativna majka.
Redateljsko-scenaristička odluka o ustrajavanju na depresivnu tonu ostavlja gorak okus u gledatelja. Jasno je da Ogresta nije želio film koji će se publici odmah svidjeti, nego je natjerati da promisli, no pitanje je zašto je dva lika koja požele istinsku promjenu odlučio grubo kazniti. Splet slučajnosti teško može opravdati iznenadni završetak filma, a to ostavlja dojam da su vanjski a ne dramski razlozi tomu presudili.
Goran Ivanišević

Komentari (1)

Foto