Tri boje: Plavo (1993)

Trois couleurs: Bleu / Three Colors: Blue (Originalni naziv)

drama mjuzikl

Nakon nesreće u kojoj je izgubila kćer i muža, žena se pokušava vratiti u normalan život

 
Režija: Krzysztof Kieslowski
Scenarij: Krzysztof Piesiewicz, Krzysztof Kieslowski
Uloge: Juliette Binoche, Benoît Régent, Florence Pernel, Charlotte Véry, ...

Filmografija

Polagan ritam, izvrsna režijska uporaba plave boje, te impresivna glazba (koja, osim što je jedan od pokretača radnje, na sugestivan način svjedoči o osjećajima junakinje) veliki su aduti ovoga izuzetnog filma. Osvojio je, uz mnoge druge, nekoliko prestižnih nagrada: Césara za glavnu žensku ulogu, zvuk i montažu, nagradu Goya za najbolji europski film, te Zlatnoga lava za režiju, glavnu žensku ulogu i fotografiju.

U teškoj automobilskoj nesreći Julie (J. Binoche) izgubi supruga, hvaljenoga europskoga skladatelja i maloljetnu kćer. Ostavši sama, Julie se nakon oporavka u bolnici pokušava vratiti u kako-tako normalan život: udaljava se od poznanika ne bi li očuvala anonimnost i zaštitila se od eventualnih tračeva i zlobnih priča, i živi sama u svojem pariškom stanu. Ubrzo joj se, usprkos tome što to ne želi, počnu javljati osobe iz "prijašnjega" života, otežavajući joj sadašnji. Naime, ona sazna da kompozicija koja je proslavila njezinog supruga uopće nije napisana, da njezin brak uopće nije bio onako sretan kako je ona mislila, a i ona sama počinje otkrivati neka nova lica koja su stalno bila blizu nje, a ona ih nije primjećivala...
Psihološka drama "Tri boje: Plavo" slavnoga poljskog redatelja Krzystofa Kieslowskoga (La double vie de Véronique, Dekalog) dojmljiv je, potresan pa čak i neobičan film. Iako je sam redatelj isticao da mu je namjera bila prikazati neka posebna unutarnja stanja u kojima se mogu naći ljudi nakon teških emocionalnih gubitaka, činjenica je da film nosi izrazitu političku poruku. Naime, kao i ostali dijelovi trilogije, filmski naslov referira se na slavnu krilaticu Francuske revolucije "Sloboda, jednakost, bratstvo", što u ovom kontekstu dovodi u pitanje postojanje tih vrijednosti u današnjoj Europi.

Komentari (0)

Foto