Melinda i Melinda (2004)

MELINDA AND MELINDA (Originalni naziv)

komedija drama

Tragedija i komedija se isprepliću u ovom zanimljivom pogledu na dvije verzije iste priče

 
Režija: Woody Allen
Scenarij: Woody Allen
Uloge: Radha Mitchell, Will Ferrell, Jonny Lee Miller, Chloë Sevigny, Steve Carell

Filmografija

Večerašnji je film neosporno jedno od najboljih djela Woodyja Allena posljednjih godina, nenametljivo režirano i vrlo atmosferično ostvarenje u kojem Allen opet progovara o emotivnim i egzistencijalnim krizama sredovječnih njujorških intelektualaca, te u kojem se još jednom potvrđuje kao majstor u radu s glumcima i nenametljivom humornom poentiranju.

Sjedeći u njujorškom bistrou, četvero prijatelja pisaca, među kojima su Max (W. Shawn) i Sy (L. Pine), raspravljaju o vedrim i tragičnim stranama života. Zaključujući da identičan niz životnih okolnosti jednom može dovesti do komičnih, a drugi put do izuzetno dramatičnih pa i tragičnih situacija, oni grade priče o krhkoj i senzibilnoj Melindi Robacheau (R. Mitchell) i njezinim dvjema sudbinama. U prvoj je ona osamljena žena koja je nakon raspada braka zbog preljuba izgubila skrb nad djecom i postala cimerica s Laurel (C. Sevigny) i njezinim muža Leejem (J. Lee Miller). A u drugoj je Melinda romantična i vedra djevojka koja se, također nakon braka u kojem nije imala djece, doseli u susjedstvo filmske scenaristice Susan (A. Peet) i njezinog supruga Hobieja (W. Ferrell). Dok je u tragičnoj priči Melinda psihički nestabilna osoba, u komičnoj priči ona je optimistična i komunikativna žena koja lako privlači muškarce...
"Melinda i Melinda" još je jedno prepoznatljivo ostvarenje glasovitog scenarista i redatelja Woodyja Allena (Grimizna ruža Kaira, Manhattan, Dani radija, Muževi i žene, Meci iznad Broadwaya, Moćna Afrodita, Svi kažu volim te, Završni udarac, Vicky, Cristina, Barcelona), izuzetno produktivnog filmaša koji je od dvadesetak nominacija za Oscara dosad potvrdio dvije, onu za najbolji scenarij drame "Hannah i njezine sestre" (1987), te za najboljeg redatelja drame "Annie Hall" (1978). Uz Coppolu i Scorseseja najsustavniji kroničar New Yorka, Woody Allen je autor koji je u autobiografski obojenim djelima često brisao granicu između svoje glumačke pojave i stvarne osobnosti, čija karijera traje više od četiri desetljeća, i koji je svoje najuspjelije i najcjenjenije naslove snimio 1970-ih i 1980-ih.Allen je neurotični Njujorčanin, obožavatelj Bergmana, Dostojevskog i Kurosawe, i strastveni ljubitelj jazza opsjednut smrću, koji protekla tri desetljeća ponekad i tri puta tjedno posjećuje psihoanalitičara, te koji kaže da ima puno više ideja za filmove nego vremena da ih realizira.
U dvostrukoj naslovnoj ulozi nastupa Australka R. Mitchell (Planet tame, Telefonska govornica, Tjelesna straža, Silent Hill, Gozba ljubavi), a njezini su partneri W. Ferrell (Austin Powers: Tajanstveni tajni agent, Austin Powers: Špijun koji me hvatao, Zoolander, Producenti, Ledom do slave), C. Ejiofor (Slatke prljave stvari, Zapravo ljubav, Djeca čovječanstva, Američki gangster), C. Sevigny (Palmetto, Dečki ne plaču, Američki psiho, Dogville, Slomljeno cvijeće, Zodijak) te A. Peet (Jednog lijepog dana, Ubojica mekog srca, Identitet, Povratak ubojice mekog srca, Nešto poput ljubavi, Syriana). Filmsku fotografiju potpisuje oskarovac Wilmos Zsigmond (Kockar i bludnica, Oslobađanje, Bliski susreti treće vrste, Lovac na jelene, Vrata raja, Vještice iz Eastwicka, Vatromet taština, Sliver, Raskrižje, Maverick, Crna dalija).

Komentari (1)

Foto