Posljednji lov (1956)

THE LAST HUNT (Originalni naziv)

vestern

Unosan lov na bizone stočaru i revolverašu zakoplicira revolverašev sukob s Indijancima

 
Režija: Richard Brooks
Scenarij: Richard Brooks, Milton Lott
Uloge: Robert Taylor, Stewart Granger, Lloyd Nolan, Debra Paget, Russ Tamblyn, ...

Filmografija

U filmu "Posljednji lov" Brooks je na izravan, beskompromisan, grub te i za ono vrijeme a osobito za danas politički nekorektan način odlučio razbiti mit o idealiziranim kaubojima i osvajačima američkog Zapada, te ponuditi revizionistički i prilično ljutit pogled na bezobzirne lovce na bizone.

Dok je 1853. godine na Divljem zapadu bilo čak 60 milijuna bizona, zbog skupoće njihovih koža i nekontroliranog izlova kroz samo tri desetljeća taj broj se smanjio na tek 30.000. Među onima koji su nekada intenzivno lovili bizone je i Sandy McKenzie (S. Granger), sad stočar i vlasnik malog ranča kojem je za održavanje imanja potreban novac. Stoga Sandy nakon upoznavanja revolveraša Charlieja Gilsona (R. Taylor) pristane na njegov prijedlog da zajedno krenu u posljednji lov na bizone koji bi im se obojici trebao itekako isplatiti. S njima kreću i iskusni tragač Jimmy O´Brien (R. Tamblyn), dijelom Indijanac koji je pobjegao iz rezervata, te grubi i čangrizavi Woodfoot (L. Nolan). Kad se ubrzo pokaže da Gileson patološki mrzi i Indijance, tenzije između njega i Sandyja će početi rasti. A sve će se dodatno zakomplicirati kad jedan Indijanac ukrade mazgu iz njihova logora, nakon čega Gileson u znak odmazde napravi pravi pokolj među Indijancima. Jedini koje poštedi su mlada Indijanka (D. Paget) i njezino dijete.

Prvi od triju vesterna koje je tijekom karijere režirao glasoviti Richard Brooks (Džungla na školskoj ploči, Slatka ptica mladosti, Mačka na vrućem limenom krovu), filmaš višestruko nominiran za Oscara koji je pozlaćenu Akademijinu statuu osvojio za scenarij drame "Elmer Gantry", izuzetno je uspjela adaptacija istoimenog romana Miltona Lotta. Brooks je bio autor izuzetno vješt u ekraniziranju zahtjevnih književnih predložaka, a svoju sklonost prema obradama proze objašnjavao je parafrazom biblijskih stihova "u početku bijaše riječ, a tek poslije sve ostalo".

Riječ je o impresivnom i vrlo provokativnom djelu koje pored energične i iznimno sugestivne režije odlikuju dojmljiva fotografija pet puta za Oscara nominiranog Russella Harlana (Crbena rijeka, Rio Bravo, Ubiti pticu rugalicu), impresivna glazba dvaput za Oscara nominiranog Danielea Amfitheatrofa (Lassie se vraća kući, Pismo nepoznate žene) i sjajni glumački nastupi. Dok je slavni R. Taylor (Quo Vadis, Ivanhoe) ostvario možda i najuspjeliju ulogu u karijeri, ništa slabiji nisu ni nastupi njegovih partnera S. Grangera (Rudnici kralja Solomona, Na sjever prema Aljasci), D. Paget (Slomljena strijela, Deset zapovijedi), L. Nolana (Drvo raste u Brooklynu, Gradić Peyton) i R. Tamblyna (Sedam sestara za sedmoricu braće, Priča sa zapadne strane).


Komentari (0)

Foto