Texas, addio (1966)

TEXAS, ADDIO (Originalni naziv)

vestern

Revolveraš i njegov brat krenu se osvetiti moćnom zemljoposjedniku koji im je ubio oca

 
Režija: Ferdinando Baldi
Scenarij: Ferdinando Baldi, Franco Rossetti
Uloge: Franco Nero, Alberto Dell´Acqua, José Suárez, Elisa Montés, José Guardiola...

Filmografija

Atraktivan i uzbudljiv film suscenarista i redatelja Ferdinanda Baldija (Kleopatrin sin, Mala Rita na Divljem zapadu), filmaša iskusnog u radu na ovom podžanru koji je režirao i drugi dio trilogije o Djangu u kojem je Franca Nera u glavnoj ulozi zamijenio Terence Hill, te koji je među ostalim potpisao i pustolovnu dramu "Taras Buljba, Kozak" s hrvatskim glumcem Vladimirom Medarom u naslovnoj roli, još je jedan predstavnik tijekom 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća izuzetno popularnog podžanra špageti vesterna.

Grubi revolveraš Burt Sullivan (F. Nero) šerif je malog grada u Teksasu, predan provođenju reda i zakona, ali i mučen žeđu za osvetom osobi koja mu je prije mnogo godina ubila oca. Kad dozna da bi ubojica mogao biti bogati meksički zemljoposjednik Cisco Delgado (J. Suárez), Burt odluči napustiti posao šerifa i u pratnji podjednako osvete žednog mlađeg brata Jima (A. Dell´Acqua) krenuti u Meksiko u potragu za Delgadom. Delgado je moćni zemljoposjednik i sadist protiv kojeg se bori i skupina lokalnih pobunjenika među kojima je i privlačna djevojka Mulatta (E. Montés). Nakon što se uz pomoć Mulatte i drugih pobunjenika sukobe s Delgadom, Burt i Jim će biti prisiljeni suočiti se i s nekim neugodnim istinama i obiteljskim tajnama. Čini se da je upravo Delgado Jimov otac, i da on želi steći sinovo poštovanje. Burt i Jim će se tako uskoro naći usred žestokog i krvavog obračuna...

Zajednička obilježja špageti vesterna, realiziranih niskim proračunima i većinom na talijanskom jeziku, s talijanskim redateljima, u talijanskim filmskim studijima Cinecitta, na Sardiniji i na lokacijama u Španjolskoj pustinji u pokrajini Almería (filmovi iz njemačkog serijala o Winettouu snimanog u kanjonu rijeke Krke također se mogu smatrati špageti vesternima), prepoznatljiva su po prenaglašavanju općih mjesta, mitskih odrednica i žanrovskih konvencija vesterna, nerijetko minimalističkom redateljskom prosedeu i čestim posezanjima za hipertrofiranim nasiljem.

Demitologizacija i dekonstrukcija izvorno američkog filmskog žanra pritom su dijelom provođene namjerno, a dijelom su se javile kao posljedica rada u europskim (neameričkim) kulturama i uz skromne proračune. Današnji je film tipičan špageti vestern s osvetom kao središnjim motivom, s prenaglašenim nasilnim scenama, te s markantnim F. Nerom (Bitka na Neretvi, Umri muški 2, Odbjegli Django), jednim od zaštitnih likova podžanra, u glavnoj ulozi.


Komentari (0)

Foto