Portret gospođe Yuki (1950)

PORTRAIT OF MADAME YUKI / YUKI FUJIN EZU (Originalni naziv)

melodrama romantika

Hrabra i požrtvovna žena pokušava se nositi s problemima u disfunkcionalnom braku

 
Režija: Kenji Mizoguchi
Scenarij: Yoshikata Yoda, Kazuro Funabashi, ...
Uloge: Michiyo Kogure, Yoshiko Kuga, Ken Uehara, Eijirô Yanagi, Haruya Katô, ...

Filmografija

I u ovom filmu glasovitog redatelja Kenjia Mizoguchia protagonistica je hrabra, požrtvovna i obitelji privržena žena spremna na poniženje i podnošenje žrtve te mučena proturječnim osjećajima i kako sama kaže "unutarnjim demonima", koja je kao takva kontrastirana egoističnom, nezrelom i neodgovornom muškarcu.

Kad ju otmjena gospođa Yuki Shinano (M. Kogure) zaposli kao svoju sluškinju, mlada Hanako Abe (Y. Kuga) ne sluti da će se njena idealizirana predodžba o novoj gazdarici vrlo brzo početi urušavati. Svakodnevica i brak gospođe Yuki opterećeni su brojnim problemima, a najveći je taj što se ona potpuno udaljila od grubog i nasilnog supruga Naoyukija (E. Yanagi), koji ne želi udovoljiti njezinim učestalim zahtjevima za razvod. Da bi mu se osvetila, gospođa Yuki njihov dom odluči pretvoriti u svojevrsnu gostionicu za posluživanje sakea, ne očekujući da će Naoyuki reagirati dovođenjem svoje mlade ljubavnice Ayako (Y. Hamada). Kad shvati da je Ayako cilj preuzimanje nadzora nad njezinim domom, gospođa Yuki počne razmišljati o savjetima svog prijatelja Masaya Kikunaka (K. Uehara) prema kojem gaji određene romantične osjećaje, a koji joj savjetuje da napusti muža. No problem je i u tome što Yuki još uvijek voli Naoyukija, a sve će se dodatno zakomplicirati nakon njezinog pokušaja samoubojstva i otkrića da je trudna...

Temeljena na hvaljenom romanu Seiichija Funabashija, izvrsna romantična egzistencijalna melodrama glasovitog Kenjija Mizoguchija, pored Jesujira Ozua i Akire Kurosawe trećeg najznačajnijeg japanskog redatelja svih vremena, realizirana je na početku posljednjeg i najzrelijeg razdoblja stvaralaštva velikog umjetnika. U tom se razdoblju Mizoguchi (Legenda o Ugetsuu, Sestre iz Giona, Legenda o raspetim ljubavnicima) intenzivno posvetio temama stradanja žena i njihova ponižavajućeg položaja u patrijarhalnom i represivnom feudalnom društvu.

Bavljenje sudbinama žena u okrutnom i neprijateljskom svijetu bilo je motivirano traumatičnim događajem iz Mizoguchijeva djetinjstva, kad je redateljeva sestra pred njegovim očima prodana u gejše, a taj je događaj obilježio umjetnikov život.

I njegov današnji izrazito poetičan film odlikuju iznimno sugestivna i atmosferična režija, dojmljivo oslikavanje kompleksnih odnosa u disfunkcionalnoj obitelji, efektno i nimalo patetično umetanje elemenata melodrame, impresivna crno-bijela fotografija te izuzetno raspoložene glumačke interpretacije postave predvođene sjajnom M. Kogure (Pijani anđeo, Ulica srama).


Komentari (0)

Foto