Žena bez ljubavi (1952)

UNA MUJER SIN AMOR (Originalni naziv)

melodrama

Adaptacija romana "Pierre i Jean" glasovitog francuskog književnika Guya de Maupassanta

 
Režija: Kenji Mizoguchi
Scenarij: Luis Bunuel, Jaime Salvador, Rodolfo Usigli, ...
Uloge: Rosario Granados, Julio Villarreal, Tito Junco, Joaquín Cordero, ...

Filmografija

Intrigantna i vrlo zanimljiva melodrama koju je veliki Luis Bunuel (Viridiana, Diskretni šarm buržoazije, Taj mračni predmet želja) snimio 1952. tijekom boravka u Meksiku, prilično je uspjela adaptacija romana "Pierre i Jean" glasovitog francuskog književnika Guya de Maupassanta.

Senzibilna Rosario (R. Granados) privlačna je mlada žena zarobljena u braku bez ljubavi sa starijim i bezosjećajnim Don Carlosom Monterom (J. Villarreal). Don Carlos je dobrostojeći trgovac starinama za kojeg se Rosario još u tinejdžerskoj dobi udala po nalogu svojih roditelja, i s kojim ima sinčića Carlosa (J. Calpe). Nakon što Don Carlos jednog dana sina zbog sitne krađe u školi kazni zatvaranjem u sobu, dječak uspije pobjeći te dospije na gradilište na kojem radi markantni geolog Julio Mistral (T. Junco).

Kad Julio dječaka vrati roditeljima, između njega i Rosario rodi se ljubav na prvi pogled, te njih dvoje odluče skupa s malim Carlosom pobjeći u Brazil. No Rosario će u tome spriječiti Don Carlosov srčani udar i njezina obveza da ostane uz bolesnog supruga. A kad se Don Carlos oporavi, Rosario odluči prekinuti vezu s Juliom i skrbiti o mužu i djetetu, na što razočarani geolog sam otputuje u Brazil.

Četvrt stoljeća poslije Rosario je majka dvojice liječnika, Carlosa (J. Cordero) i mlađeg Miguela (X. Loyá), koja jednog dana dozna da je Julio preminuo u Brazilu, te da je Miguelu ostavio veliko nasljedstvo. To će saznanje unijeti veliki razdor između Carlosa i iznenada bogatog Miguela, a sve će se dodatno pogoršati kad Miguel oženi bratovu bivšu djevojku Luisu (E. Peralta), koju Carlos još uvijek voli...

Plodan i kontroverzan naturalist Guy de Maupassant u svojim se djelima intenzivno bavio kompleksnim muško-ženskim odnosima, u širem kontekstu kojih je često oslikavao mizoginiju, korupciju te općenito širu socijalnu patologiju ne samo francuskog društva. Iako je adaptaciju de Maupassantova romana "Pierre i Jean" Bunuel držao svojim najslabijim djelom, to je još jedan dokaz redateljeve izražene samokritičnosti i težnje za savršenstvom, jer je posrijedi očekivano odlično režirano, vrlo atmosferično, naglašeno emotivno, efektnom crno-bijelom fotografijom Raúla Martíneza Soilaresa (Povratak u mladost) snimljeno te izuzetno raspoloženo glumljeno ostvarenje. U naslovnoj ulozi nastupa sjajna R. Granados, velika zvijezda iz tzv. "zlatnog razdoblja" meksičke kinematografije, a njezini su partneri J. Villareal (Tuđa djevojka, Savršena žena) i T. Junco (Anđeo uništenja).


Komentari (0)

Foto