Prvi koji naiđe (2008)

LE PREMIER VENU (Originalni naziv)

drama romantika

Priča o neobičnom ljubavnom trokutu između senzibilne djevojke, beskućnika i policajca

 
Režija: Jacques Doillon
Scenarij: Jacques Doillon
Uloge: Clémentine Beaugrand, Gérald Thomassin, Guillaume Saurrel, ...

Filmografija

Intrigantna i slojevita psihološka romantična egzistencijalna drama uglednog francuskog scenarista i redatelja Jacquesa Doillona (Mali kriminalac, Petnaestogodišnjakinja, Mala braća), izuzetno darovitog art-filmaša višekratno nagrađivanog na festivalima u Cannesu i Berlinu, umnogome podsjeća na neko ostvarenje glasovite francuske braće Jean-Pierrea i Luca Dardennea (Dijete, Obećanje).

Mlada Camille (C. Beaugrand) senzibilna je Francuskinja dvadesetih godina prilično nezadovoljna monotonim i ispraznim životom u dobrostojećoj obitelji. Želeći unijeti malo živosti i zanimljivosti u svoju svakodnevicu, Camille odluči svoju ljubav planski pokloniti osobi za koju zaključi da joj je najpotrebnija. A to je beskućnik Costa (G. Thomassin), grub i otresit skitnica koji živi u bunkeru te iza kojeg je propala veza s Gwendoline (G. Godquin), s kojom ima kćericu Kimberley (N. Herbet). Ne samo što Gwendoline ne želi imati nikakve veze s Costom, već o njemu nijednu dobru riječ ne može reći ni njegov otac (J. Garachana). Dok se Costa vrlo agresivno odnosi prema Camille, ona se sve više sviđa njegovom nekadašnjem prijatelju Cyrilu (G. Saurrel), policajcu koji je imao kratku vezu i s Gwendoline. Iako je naklonost između nje i Cyrila obostrana, Camille se ustručava stupiti u odnos s policajcem. Odnosi u neobičnom ljubavnom trokutu dodatno će se zakomplicirati kad trgovac nekretninama (F. Damiens) Camille predloži seks za novac...

Riječ je o vrlo sugestivno režiranom i naglašeno atmosferičnom djelu koje na vrlo suptilan, poetičan i meditativan način tematizira egzistencijalne drame osebujnih likova te njihovih složenih psiholoških, socijalnih i emotivnih stanja. Izražen socijalni kontekst i gotovo dokumentaristički verizam dodatne su vrline djela koje osvaja ne samo galerijom karakterno efektno iznijansiranih likova te prikazom njihovih kompleksnih međuodnosa, nego i dojmljivom fotografijom Hélene Louvart, među ostalim suradnice Wima Wendersa na nagrađivanom biografskom art-dokumentarcu "Pina", kreiranjem impresivnog ozračja pesimizma i egzistencijalne tjeskobe te vrlo uvjerljivim i životnim dijalozima.

U glavnoj ulozi nastupa debitantica C. Beauregard, a njezini su partneri Doillonov čest suradnik F. Thomassin (Mali kriminalac) i markantni G. Saurrel.


Komentari (0)

Foto