Bistra i znatiželjna Niloofar (M. Aynehdar) 12-godišnja je djevojčica iz provincijskog sela u Iranu, koja kao kći primalje Salmah (R. Nownahali) i zemljoradnika Abdollaha (S. Safai) odrasta u konzervativnoj i tradiciji usmjerenoj sredini. No Niloofar je emotivna i ambiciozna klinka koja želi naučiti čitati i pisati, što je nažalost omogućeno samo dječacima. Dok njezina majka želi da joj Niloofar bude pomoćnica te da ju jednog dana naslijedi u poslu, djevojčica će uz pomoć majčine prijateljice Banoo (F. Motamed-Aria), pomalo feministički orijentirane žene suvremenih shvaćanja, početi ostvarivati svoje snove.
Dok sa svojim prijateljicama i vršnjakinjama kod Banoo pohađa privatnu nastavu, Niloofar ne zna da je njezin otac sa šeikom Abbasom (A. Aghai), bogatim i moćnim zemljoposjednikom, sklopio veliki posao. U zamjenu za nasad palmina drveća koji je kupio od šeika, Abdollah je njemu obećao ruku svoje kćeri, a Niloofar će za udaju biti spremna kad postane žena. Doznavši za očevu poslovnu pogodbu, užasnuta Niloofar odluči pod svaku cijenu prikriti dobivanje prve mjesečnice. A kad istina izbije na vidjelo, djevojčica će, želeći izbjeći brak bez ljubavi, pomoć zatražiti od svog ujaka Aziza (S. Hosseini)...
Godine 2008. s uspjehom prikazana na Međunarodnom filmskom festivalu u Montréalu, intrigantna i vrlo zanimljiva drama "Niloofar" debitantski je scenaristički i redateljski projekt darovite Sabine El Gamayel, libanonske autorice koja je iskustvo stjecala kao montažerka na akcijskim trilerima "Besmrtnici" s Ericom Robertsom i "Simon Sez" s Dennisom Rodmanom u glavnim ulogama.
Nakon djetinjstva provedenog u Iranu i Libanonu, Sabine El Gemayel se 1987. preselila u Kanadu, te je 1993. diplomirala na sveučilištu Concordia u Montréalu. Već tijekom studija je napisala i režirala tri zapažena kratka filma zahvaljujući kojima je i dobila pozivnicu za Hollywood. U francuskoj produkciji realiziran autorski prvijenac ipak je i idejno i izvedbeno posve drugačiji od filmova na kakvima je radila u Americi.
U filmu koji na izvedbeno i likovno dojmljiv način tradiciju isprepleće s modernošću a egzistencijalnu tjeskobu s tragikom, naslovnu ulogu izvrsno tumači mlada M. Aynehdar, koja iskazuje za glumice svoje dobi iznimno velik glumački raspon. Atraktivnosti filma pridonosi i dojmljiva fotografija Bahrama Badakshanija, među ostalim i suradnikom glasovitog iranskog filmaša Jafara Panahija na njegovu Zlatnim lavom nagrađenom remek-djelu "Krug".