Lov na čovjeka (1941)

MAN HUNT (Originalni naziv)

triler drama

Optužen za mogući atentat na Hitlera britasnki lovac nađe se na meti Gestapova agenta

 
Režija: Fritz Lang
Scenarij: Dudley Nichols, Lamar Trotti, Geoffrey Household
Uloge: Walter Pidgeon, Joan Bennett, George Sanders, John Carradine, ...

Filmografija

Temeljena na romanu "Rogue Male" britanskog pisca i novinara Geoffreya Householda, izvrsna ratna triler/drama "Lov na čovjeka" velikog Fritza Langa (Metropolis, Ubojica M) prvi je od četiri njegova izrazito antinacistički usmjerena ostvarenja. Njegovo današnje ostvarenje je sigurno i energično režirano, odlično glumljeno te naglašeno antinacistički usmjereno djelo koje je zbog osjetljive teme kojom se bavi bio prvi film koji je privukao pozornost Hay´s Officea, tijela namijenjenog za nadzor nasilja, nemorala i kriminala na filmskom platnu.

Kapetan Alan Thorndike (W. Pidgeon) ugledni je britanski aristokrat, lovac i pustolov koji se jednog dana 1939. godine u bavarskim Alpama zatekne u blizini Berghofa, rezidencije Adolfa Hitlera. Nakon što igrom slučaja svojom lovačkom puškom nacilja Hitlera i već stavi metak u cijev, Alana otkriju časnici SS-a te ga pretuku i odvedu na saslušanje. Dospjevši pred šefa Gestapoa, bojnika Quivea-Smitha (G. Sanders), Alan tvrdi da je običan lovac te odbije priznati da ga je britanska vlada poslala ubiti Hitlera. Iznuđivanjem njegova priznanja nacisti žele u međunarodnim odnosima ocrniti Britaniju te nju proglasiti odgovornom za skori rat. Alan uspije pobjeći te stići u London. No i ondje će se ubrzo naći na meti tajnog Gestapova agenta Jonesa (J. Carradine), a pomoći će mu prostitutka Jerry Stokes (J. Bennett)...

Langova iznimna redateljska karijera pojednostavljeno se dijeli na dva razdoblja, ono njemačko do 1933. godine, kad je kao liberal i podrijetlom Židov izbjegao pred nacistima, te američko od 1936. do 1956. godine. Lang je sredinom 1930-ih djelovao i u francuskom filmu, a potkraj 1950-ih i u okvirima zapadnonjemačke kinematografije, no najvažnija je djela ipak realizirao u dvama spomenutim razdobljima. Lang je sve svoje ključne filmove, od eponimnog "Metropolisa" i triju trilera o dr. Mabuseu, preko antologijskog "Ubojice M" do američke drame "Zakon linča" i ironijskog film noira "Žena u izlogu", temeljio na nekim naglašenim suprotnostima, točnije u opozicijama javnog i skrivenog, svjetla i tame, racionalnog i iracionalnog, zakona i kriminala te voljnog i sudbinskog.

U glavnoj ulozi nastupa dvaput za Oscara nominirani W. Pidgeon (Kako je bila zelena moja dolina, Gospođica Miniver), a njegovi su partneri J. Bennett (Grimizna ulica, Nevjestin otac) i G. Sanders (Rebecca, Sve o Evi). Dojmljivu fotografiju potpisuje trostruki oskarovac Arthur C. Miller (Pjesma Bernadette, Džentlmenski sporazum), a glazbu čak deveterostruki oskarovac Alfred Newman (Moderna vremena, Orkanski visovi).


Komentari (0)

Foto