Ljudi u nedjelju (1930)

MENSCHEN AM SONNTAG (Originalni naziv)

drama dokumentarni

Priča prati četvero mladih i njihovo neformalno druženje ljetne subote na gradskom jezeru

 
Režija: Billy Wilder, Robert Siodmak, Edgar G. Ulmer, ...
Scenarij: Billy Wilder, Curt Siodmak, Robert Siodmak, ...
Uloge: Erwin Splettstößer, Brigitte Borchert, Wolfgang von Waltershausen, ...

Filmografija

Realizirana kombinacijom dokumentarnog i igranog filma i snimljena u suprodukciji Edgara G. Ulmera (Crna mačka), koji pored slavnog Roberta Siodmaka (Spiralne stube, Ubojice) supotpisuje i režiju filma, glasovita humorna romantična doku-drama "Ljudi nedjeljom" djelo je koje i više od osam desetljeća nakon nastanka imponira modernošću, svježinom i frivolnošću.

Uspješan prodavač vina Wolfgang (W. von Waltershausen) jedne ljetne subote u gužvi na postaji berlinskog gradskog trolejbusa upozna mladu i privlačnu Christl (C. Ehlers), te se dogovore za susret na plaži Nikolasse na obali gradskog jezera. Nakon što se posvađa sa svojom djevojkom Annie (A. Schreyer), koja vikend odluči provesti u krevetu, taksist i Wolfgangov prijatelj Erwin (E. Splettstößer) pristane s njima otići na jezero. Ondje će im se pridružiti i Brigitte (B. Borchert), Christlina plavokosa prijateljica i prodavačica u trgovini koja će Wolfganga smjesta privući. A kad mu Christl odbije uzvratiti poljubac, Wolfgang će zaključiti da mu je Brigitte mnogo zanimljivija djevojka oko koje se vrijedi potruditi.

U režiji su prema nekim izvorima sudjelovali i veliki Billy Wilder (Neki to vole vruće, Apartman), Curt Siodmak i Rochus Gliese, a scenarij osim braće Siodmak, Wildera i Ulmera, prema određenim izvorima, supotpisao je i glasoviti Fred Zinemann (Točno u podne, Odavde do vječnosti). Djelo je reprezentativni predstavnik avangardnog nijemog filma, ujedno i jedna od posljednjih njemačkih nijemih produkcija.

U vrijeme snimanja filma svi su autori bili ambiciozni i energični mladi umjetnici u 20-im godinama, a jedini iskusniji i nešto stariji bio je glasoviti i Oscarom ovjenčani snimatelj Eugen Schüfftan (Obala u magli, Oči bez lica). Riječ je i o jednom od ključnih dijelom eksperimentalnih filmova koji maestralno i angažirano oslikava berlinsku svakodnevicu jedne ljetne nedjelje 1929. godine, užurbani život na gradskim ulicama učinkovito kontrastirajući opuštenoj i ležernoj zabavi na jezeru.

U filmu pod svojim pravim imenima i sa stvarnim zanimanjima nastupaju naturščici, pa je Wolfgang uistinu prodavač vina, Erwin je taksist a Christl prodavačica. Svi su oni na nagovor filmskih stvaratelja pristali nekoliko nedjelja provesti snimajući film bez zapleta u kojem se naizgled ništa ne događa, osim malo ljubavnog udvaranja i začetka potencijalne romanse.


Komentari (0)

Foto