Kuća na Telegraph Hillu (1951)

THE HOUSE ON TELEGRAPH HILL (Originalni naziv)

triler drama

Preuzevši identitet Amerikanke Poljakinja se uplete u spletke oko imetka i ubojstvo

 
Režija: Robert Wise
Scenarij: Elick Moll, Frank Partos, Robert Bassler, ...
Uloge: Richard Basehart, Valentina Cortese, William Lundigan, Fay Baker, ...

Filmografija

Godine 1952. nominirana za Oscara u kategoriji najbolje scenografije, izvrsna noirovska triler/drama dvaput Oscarom ovjenčanog redatelja Roberta Wisea (Priča sa zapadne strane, Moje pjesme, moji snovi) uspjela je adaptacija romana "Prestrašeno dijete" ("The Frightened Child") američke spisateljice krimića Dane Lyon. Posrijedi je gotički film noir koji pričom i ugođajem odsjeća na remek-djela "Plinsko svjetlo" Georgea Cukora te "Rebecca" i "Sumnja" Alfreda Hitchcocka.

Dok gleda napuštenu kuću na Telegraph Hillu u San Franciscu koja je na prodaju, Victoria Kowelska (V. Cortese) govori nam da je nekad vjerovala da će u toj kući pronaći mir i zadovoljstvo. Ona je podrijetlom Poljakinja koja je tijekom Drugog svjetskog rata bila zatočenica koncentracijskog logora iz kojeg je nekoliko dana pred oslobođenje izišla pod identitetom druge žene. U logoru se zbližila sa supatnicom Karin de Nakovom koja je nedugo pred dolazak saveznika preminula, te je Victoria odlučila preuzeti njezin identitet i s lažnim dokumentima otputovati u Ameriku.

Nakon što od njujorškog odvjetnika dozna da je njezina bogata teta preminula, Victoria otkrije da je pokojnica imetak i kuću na Telegraph Hillu ostavila Karininu mladom sinu Christopheru (G. Gebert). On je život proživio uz tetu, vjerujući da mu je majka mrtva, te sad o njemu skrbi otmjeni i navodno pouzdani Alan Spender (R. Basehart). Nakon što se zbliži sa Spenderom, Victoria će se ubrzo za njega i udati. A kad otkrije da Christopherom manipulira guvernanta Margaret (F. Baker), Victoria će posumnjati i u Spenderove dobre namjere.

Riječ je o ostvarenju koje odlikuju sigurna i sugestivna režija, vrlo efektno tjeskobno ozračje, zanimljiv stilski prosede koji asocira na izvrsne "Zavojite stube" Roberta Siodmaka, te spretno poigravanje svjetlom i sjenom. Likovi su dosta slojevito psihološki profilirani, zaplet je izuzetno intrigantan, a pored raspoloženih nastupa talijanske glumice V. Cortese (Bosonoga kontesa, Giulietta i duhovi), za sporednu ulogu u sjajnoj "Američkoj noći" Françoisa Truffauta nominirane za Oscara, i R. Baseharta (Ulica, Dobro došli gospodine Chance), cjelinu odlikuje i impresivna i iznimno atmosferična fotografija velikog Luciena Ballarda (Divlja horda, Čovjek zvan hrabrost). Vrijedi spomenuti i da su Cortese i Basehart tijekom snimanja započeli vezu koja je ubrzo okrunjena devetogodišnjim brakom.


Komentari (1)

Foto