Početak je pedesetih godina i mađarski staljinistički režim doživljava svoje mračne vrhunce. Život većine je nepodnošljiv, a posebice pripadnika progonjene buržoazije. Peter Sandor (T. Goldwyn) pokušava spasiti svoju obitelj i omogućiti joj novi početak u Sjedinjenim Američkim Državama. Bijeg završi neočekivano pa na neizvjestan put kreću samo Peter, njegova supruga Margit (N. Kinski) i starija kći Helen (A. Banfalvy). Najmlađa kći, Zsuszi, još je u kolijevci i ostaje s bakom u Mađarskoj. Iako su Sandorovi među rijetkima koji su se dokopali američkoga raja, njihova se životna drama nastavlja. Majka ne podnosi razdvojenost od najmlađega djeteta i počinje borbu za ponovno ujedinjenje obitelji.
Njezina uporna obraćanja najvišim državnim instancama i međunarodnim organizacijama napokon donose plod i komunisti dopuštaju maloj Zsuzsi da otputuje roditeljima. No, djevojčica je zbunjena i ne može se priviknuti na novu sredinu i roditelje s kojima nikada nije živjela. Čezne za domovinom i ljudima koji su ju podignuli i koje naziva mamom i tatom. Kao petnaestogodišnjakinja vraća se u Budimpeštu, ali ni u njoj ne nalazi mir...
Iskusna montažerka (Uncovered, In the Time of the Butterflies), prihvatila se prvi put scenarističkoga i redateljskoga posla i to s popriličnim uspjehom. Njezina emotivna priča, zasnovana na osobnom životnome iskustvu postigla je znatan uspjeh, više kod publike no kritike, te je Gardos dobila priliku za promjenu zanimanja i nastavila pisati scenarije (Children of Glory) i režirati (Too Young to Be a Dad).
Pozitivnom dojmu koji film ostavlja pridonose i glumci, zrela Nastassja Kinski (Mačke, Pariz, Texas), postojani Tony Goldwyn (Sestre, Nixon) i izuzetna Scarlett Johansson (Izgubljeni u prijevodu, Crna Dalija), jedna od najboljih mlađih američkih glumica.