Poezija (2010)

SHI / POETRY (Originalni naziv)

drama

Žena koja boluje od Alzheimera okreće se poeziji nakon što otkrije gnjusan unukov zločin

 
Režija: Chang-dong Lee
Scenarij: Chang-dong Lee
Uloge: Jeong-hie Yun, Da-wit Lee, Nae-sang Ahn, Hira Kim, Yong-taek Kim, ...

Filmografija

Vješto spajajući socijalni realizam, okrutnost ekstremnih životnih situacija, turobnost i pesimizam osobnih ljudskih drama i suptilne poetske trenutke koje podjednako dočarava riječju te estetiziranom i likovno dojmljivom vizualnošću, autor u "Poeziji" stvara provokativnu i živu cjelinu koja funkcionira kao višeslojna metafora.

Naivna i dobrodušna 66-godišnja Mija (Jeong-hie Yun) mještanka je gradića nedaleko Seula, koja unatoč neimaštini i skrbi o lijenom i neposlušnom unuku, tinejdžeru Jongu Wooku (Da-wit Lee), u velikoj mjeri uspijeva održati privid dostojanstvenog života. Zarađuje kao povremena domaćica kod Kanga (Hira Kim) koji se oporavlja od moždanog udara. Neobrazovana ali energična, vedra i optimistična Mija odluči krenuti na tečaj pisanja poezije, jer želi spoznati ljepotu i puninu svijeta oko sebe. No kad se otkrije da su Wook i petorica njegovih prijatelja punih šest mjeseci silovali djevojku koja je upravo počinila samoubojstvo, Mijin će se život u trenu raspasti. A kad joj liječnik dijagnosticira uznapredovalu Alzheimerovu bolest, Mija će početi shvaćati da je posve zakazala u odgoju mladića kojeg joj je na skrbi ostavila razvedena kći...

Scenarist i redatelj Chang-dong Lee jedan je od najdarovitijih novih svjetskih filmaša, ujedno i još jedan zapaženi predstavnik iznimno zanimljive i zasluženo epitetom velika označene suvremene južnokorejske kinematografije koju definiraju kultni autori Ki-duk Kim, Chan-wook Park, Joon-ho Bong, Sung-su Kim i dijelom Je-gyu Kang.

Njegov film, 2010. godine nagrađen u Cannesu, nije samo impresivna studija kompleksnih međuljudskih odnosa u kojima iz najgorih okolnosti ponekad izbijaju najljepši detalji, niti tek snažan, osebujan i dubok filozofičan pogled na složenost i nepredvidljivost života, već i priča o neizbježnosti pristajanja na kompromise, pa i po najvećoj cijeni, kao i o posrednoj manje ili više svjesnoj pobuni protiv društvenih normi.


Komentari (0)

Foto