Nakon smrti supruge Irene markantni Oliver Reed (K. Smith) oženio je privlačnu Alice Moore (J. Randolph), s kojom ima kći Aimee (A. Carter). Aimee je senzibilna, plaha i povučena klinka koja teško pronalazi prijatelje, iako čezne za pravim i iskrenim prijateljstvom. Zbog učestalog sanjarenja Aimee ima i ozbiljnih problema u školi, pa ju roditelji ohrabruju u pokušajima pronalaženja prijatelja. Nakon što djevojčica pronađe fotografiju pokojne Irene, čije ime pred njom nikad nije spomenuto, uskoro će susresti blagog i druželjubivog duha pokojnice (S. Simon), s kojim će se povezati. A kad otkriju da im je kći "izmišljenu prijateljicu" pronašla upravo u Irene, Oliver i Alice zaključe da je Aimee možda u smrtnoj opasnosti...
Filmom "Ljudi-mačke" Lewton i Tourneur su psihološki horor utemeljili kao podžanr u kojem strava velikim dijelom proizlazi iz gledateljevih očekivanja temeljenih na nesigurnosti u pravu prirodu, realnu ili fantastičnu, onoga što vide, kao i na slutnji opasnosti umjesto na njenom konkretnijem prikazivanju. Tim su filmom Lewton i Tourneur u okrilju producentske tvrtke RKO Radio Pictures na film uveli motiv straha i seksualnosti, kao i tematiziranje ljudskih strahova. Premda u današnjem filmu isti glumci tumače iste likove, "Prokletstvo ljudi-mačaka" u režiji oskarovca Roberta Wisea (Priča sa zapadne strane, Moje pjesme, moji snovi), koji je nakon svega 18 dana u redateljskom stolcu zamijenio dokumentarista Gunthera V. Fritscha, ipak nema previše veze s izvornim filmom. Odlučivši se pozabaviti problemima u odrastanju i teškoćama roditeljstva, Lewton je u priču unio mnoge detalje iz vlastitog djetinjstva, kao i motive iz odnosa sa svojom problematičnom kćeri.