Revija Charlieja Chaplina (1959)

THE CHAPLIN REVUE (Originalni naziv)

komedija

Omnibus Charlesa Chaplina u kojem predstavlja tri svoje klasične rane nijeme komedije

 
Režija: Charles Chaplin
Scenarij: Charles Chaplin
Uloge: Charles Chaplin, Edna Purviance, Albert Austin, Henry Bergman, ...

Filmografija

Omnibus film u kojemu Charles Chaplin kao narator i tumač izvornih dokumentarnih snimki predstavlja tri svoje klasične rane nijeme komedije - Pasji život (1918), O desno rame (1919) i Hodočasnik (1922), kao i okolnosti u kojima su nastale.

1918. godine Charles Chaplin sklapa prvi sedmeroznamenkasti ugovor u povijesti Hollywooda i ubrzano gradi svoj znameniti studio na zemljištu pokrivenom nasadima naranči i limuna koje će kasnije postati slavni Sunset Boulevard. U studiju, često bez čvrstoga scenarija, nastaju jedan za drugim sjajni kratkometražni i srednjometražni filmovi koji će ga proslaviti kao "jedinoga genija filma" (George B. Shaw). Pasji život, snimljen 1918. godine, romantična je priča o gradskome beskućniku i njegovim životnim i ljubavnim jadima. O desno rame, nastao 1919., satira je na netom završeni krvavi svjetski rat i militarizam koji ga je izazvao. Hodočasnik, realiziran nešto kasnije, 1922., govori o bjeguncu pred zakonom koji, predstavljajući se kao svećenik, upada u niz pustolovina što otkrivaju njegovu pravu, dobru narav. Kroz omnibus kao pripovjedač vodi sam autor, služeći se pritom dosad nikada prikazanim dokumentarnim snimkama pokusa.

U doba nastanka, na prijelazu dvadesetih godina prošloga stoljeća, kratki i srednjometražni Chaplinovi nijemi filmovi, među kojima i Pasji život (1918), O desno rame (1919) i Hodočasnik (1922), zadobili su nevjerojatnu popularnost. Najizravnije su dotaknuli osjećaje milijuna gledatelja, tzv. malih ljudi širom svijeta, koji su netom preživjeli užase svjetskoga rata a nad sobom su već slutili sjenku gospodarske krize.

U ovom dugometražnom omnibusu iz 1959. autor je spojio tri tipična naslova iz razdoblja između nastanka znamenitoga Skitnice (1915) i Mališana (1921), prvoga cjelovečernjeg filma sa čovječuljkom odjevenim u otrcani frak, s karakterističnim brčićima, cilindrom i štapom za šetnju, u glavnoj ulozi. Opremio ih je duhovitim poveznim komentarima, nadahnutom glazbom i nadopunio dotad nepoznatim prizorima sa snimanja. Ponuđen novim naraštajima, koji su također netom izašli iz svjetskoga rata, ali živjeli s drugačijim, optimističnim gospodarskim perspektivama, izazvao je ako ne oduševljenje, onda svakako simpatije gledališta i pomogao velikanu da financijski prebrodi novi europski početak poslije prisilnoga odlaska iz Sjedinjenih Američkih Država.

Današnji pogled na najkreativnije razdoblje umjetnika, koji je umro ovjenčan odličjima i priznanjima cijeloga svijeta, ponovno osvaja gledatelja kreativnom veličinom, ali i nažalost nikada aktualnijom temom sukoba siromaštva i bogatstva. Chaplinova ljudska toplina i optimizam, filmsko umijeće i radostan pogled kroz oči pune suza, jednostavno prelazi vremenske i zemljopisne granice.


Komentari (0)

Foto