Soba s pogledom (1985)

A Room With A View (Originalni naziv)

komedija drama romantika

Mlada djevojka upušta se u zabranjenu ljubavnu avanturu

 
Režija: James Ivory
Scenarij: Ruth Prawer Jhabvala
Uloge: Maggie Smith, Helena Bonham Carter, Denholm Elliott, Julian Sands, ...

Filmografija

Adaptacija poznatog romana E. B. Forstera koja je scenaristici Ruth Prawer Jhabvala donijela "Oscara". Sam film osvojio je još dva "Oscara" a imao je sveukupno čak osam nominacija.

Mlada i bogata Engleskinja Lucy Honeychurch (H. Bonham Carter) i njezina rođakinja Charlotte Bartlett (M. Smith) turistički borave u Italiji, ali su nezadovoljne jer su smještene u sobu bez pogleda. Gospodin Emerson (D. Elliott) i njegov sin George (J. Sands), dvojica nekonvencionalnih pripadnika građanske klase, ljubazno im ustupe svoju sobu s pogledom, a idućih dana Lucy i George se zbliže. Kad se vrate u Englesku, Lucy ustraje u namjeri da se uda za svog zaručnika Cecila (D. Day Lewis), no sve poremeti iznenadan dolazak Emersonovih u njihov ladanjski kraj...
"Soba s pogledom" nije prvi uspjeh redateljsko-scenarističko-producentskog trija James Ivori/Ruth Prawer Jhabvala/Ismail Merchant, međutim označio je veliku prekretnicu u njihovu umjentičkom djelovanju. Vrsni adaptatori sofisticiranih i delikatnih književnih predložaka Henryja Jamesa (Europljani, Bostonke) Ivory, Prawer Jhabvala i Merchant postigli su pun pogodak prelaskom na adaptacije djela drugog sofisticiranog romanopisca s kraja 19. i početka 20. stoljeća, E. M. Forstera. "Soba s pogledom" prva je njihova adaptacija Forstera i njome su postigli najveći uspjeh dotadašnje karijere.
Film je osvojio Oscare za najbolju scenarističku adaptaciju, scenografiju i kostimografiju, a bio je nominiran i za najbolji film, režiju, fotografiju, sporednu mušku (D. Elliott) i žensku (M. Smith) ulogu. Maggie Smith nagrađena je Zlatnim globusom, dok su James Ivory (za režiju) i Ismail Merchant (za film) bili nominirani. U briljantnoj glumačkoj ekipi veliko otkriće bili su tada nepoznati H. Bonham Carter (Howards End, Frankenstein Mary Shelley, Planet majmuna, Klub boraca) i J. Sands (Helenina kutija, Warlock 1 i 2, Gubitak seksualne nevinosti), dok je malo tko u D. Day-Lewisu mogao naslutiti veliku zvijezdu i oskarovca (Moje lijevo stopalo, U ime oca, Posljednji Mohikanac, Bande New Yorka), iako je njegova interpretacija izuzetna i samo dokazuje njegov zaštitni znak - silnu moć psihičke i fizičke preobrazbe od uloge do uloge.

Komentari (2)

Foto