Otac na službenom putu (1985)

Otac na službenom putu (Originalni naziv)

drama

Nominiran za Oscara u kategoriji najboljeg filma izvan engleskog govornog područja

 
Režija: Emir Kusturica
Scenarij: Abdulah Sidran
Uloge: Miki Manojlović, Mira Furlan, Mirjana Karanović, Moreno D'E Bartolli, ...

Filmografija

Četiri godine nakon velikog uspjeha debitantskog filma "Sjećaš li se, Dolly Bell", s kojim je u Veneciji osvojio prvu nagradu za najbolji debitantski film, Emir Kusturica ponovno je surađivao s Abdulahom Sidranom kao scenaristom i postigao još veći uspjeh filmom "Otac na službenom putu" (1985). Film je trijumfirao na prestižnom festivalu u Cannesu, a bio je nominiran za Oscara u kategoriji najboljeg filma izvan engleskog govornog područja.

Sarajevo, lipanj 1950., vrijeme pritiska SSSR-a i zemalja Informbiroa na socijalističku Jugoslaviju. Trgovački putnik i komunist Meša veliki je ženskar, usprkos tome što ima privlačnu ženu i dvoje djece koja ga vole. Ljubavnici Ankici dugo je mazao oči kako će se razvesti, no kad ona napokon shvati da to nikad neće učiniti, prijavi usputnu Mešinu primjedbu o pretjerivanju u antistaljinističkoj propagandi oznaškom čelniku Ziji, rođenom bratu Mešine žene Sene. Zijo, kojem Ankica postane priležnica, smjesta pošalje Mešu u zatvor, pri čemu djeci kažu da je tata otišao na službeni put. Otada mlađi Mešin i Senin sin, šestogodišnji Malik, mjesečari...

Film "Otac na službenom putu", nostalgična drama s mnogo humora manje je poetično, ali redateljski i dramaturški zrelije ostvarenje od "Sjećaš li se, Dolly Bell", a mnogi ga smatraju i najboljim Kusturičinim filmom, uz tri godine poslije snimljen "Dom za vešanje". Prepletanje nostalgije, melankolije i humora, vješta izmjena dječje perspektive s onima odraslih protagonista, dirljiv emocionalni angažman, iznimna rekonstrukcija vremena i prostora zbivanja, kao i iznimne glumačke izvedbe Mikija Manojlovića i Mirjane Karanović, potpomognute ostatkom vrsnog glumačkog ansambla, čine film "Otac na službenom putu" nezaobilaznim izdankom kinematografije socijalističke Jugoslavije te ključnim ostvarenjem za Kusturičino stjecanje statusa jednog od važnijih europskih filmaša proteklih dvadesetak godina.


Komentari (5)

Foto