Grissomova banda
THE GRISSOM GANG
, 1971., SAD, 124 min.
Hej! Trebamo i tvoju ocjenu
Hm... Čini se da ti je prije ocjenjivanja potrebna... - prijava :).
Zato smo ljubazno otvorili boks u gornjem desnom dijelu stranice. Da se ne mučiš.
Nakon silnog uspjeha s hitom "Dvanaest žigosanih", američki filmski klasik Robert Aldrich (Vera Cruz, Poljubac smrti, Što se dogodilo s Baby Jane) osnovao je vlastitu filmsku kuću i ostvario niz ambicioznih, vrijednih i provokativnih filmova (Ubijanje sestre George, Prekasno heroj, Legenda o Lylah Clare).
Krajem dvadesetih, u doba velike ekonomske krize, trojica sitnih kriminalaca otmu mladu bogatašicu Barbaru Blandish (Kim Darby). Ubrzo ih likvidiraju pripadnici druge bande, predvođene blago retardiranim i psihotičnim Slimom Grissomom (Scott Wilson) i njegovom mamom Gladys zvanom Ma.
Banda zatraži i dobije otkupninu od milijun dolara, ali kako ne bi bili otkriveni i uhvaćeni, planiraju ubiti djevojku. Međutim, Slim se u Barbaru zaljubio na prvi polged i spreman je ubiti svakog tko joj želi nauditi, čak i voljenu mamu...
Zadnji film koji je Robert Aldrich uspio realizirati u vlastitoj nezavisnoj produkciji bio je "The Grissom Gang", adaptacija romana Jamesa Hadleyja Chasea (prvu adaptaciju režirao je 1948. u Velikoj Britaniji St. John Legh Clowes), jedan od najosebujnijih i najdojmljivijih ostvarenja njegova opusa. Spajajući tradiciju klasičnog holivudskog gangsterskog filma, osobito onu liniju koja je bila fascinirana gangsterima psihopatima, s novim duhom vremena koji se manifestirao u tzv. novom Hollywoodu, Aldrich je dobio intenzivan film izrazito ekspresivne karakterizacije i brzog montažno-narativnog ritma.
Posebno fascinira njegova sposobnost iznimno izražajnog profiliranja brojnih likova, ali i narativna modernost - sklonost nesputanoj fabulaciji i razvedenosti. Aldrich, u skladu sa svojim ljevičarskim uvjerenjima, nije izbjegao potcrtati dubinsku pokvarenost krupnih kapitalista u kojoj nema ni zrnca humanisti. Posebno je zanimljivo da je film na jedan način izravno anticipirao slučaj Patty Hearst i tzv. stockholmski sindrom. U doba premijere, publika je na nj slabo reagirala, a kritika ga drsko potcjenila, no novo prikazivanje i gledanje jasno će otkriti da je riječ o antologijskom ostvarenju.