Područje oko Sjevernog pola mjesto je dinamičnih promjena: naizmjenično se zaleđuje i otapa, a veliki se dijelovi otkidaju i sudaraju. Tridesetak metara visoki vodopadi ledenu vodu i komade glečera odnose u more. Istovremeno, ono vrvi životom - od morževa i tuljana u mrzlim vodama i na obalama do mnoštva ptica koje se na sjeveru gnijezde, od stada mošusnog goveda i sobova do veličanstvenih polarnih medvjeda - vrhunskih predatora tundre.
Jedna je obitelj medvjeda postala središtem filma Arktik kad su filmaši slučajno naišli na mladu majku s dvoje mladunaca koji su, za razliku od ostalih, izgledali potpuno nezainteresirani za kamere i ekipu. Tijekom nekoliko dana ona im je otvorila prozor u svoj život - izbliza. Lov, igra, dojenje, podučavanje mladunaca tome kako izbjeći opasnost ili se izboriti za svoje.
Greg MacGillivray tvrdi: "Ne poznajem nikoga tko se ne zaljubi u polarne medvjede. Mladunci su nevjerojatno slatki i mazni, a kao odrasli su inteligentni, znaju pronaći hranu i štititi sami sebe. Oni su pravo srce ove priče." To je najbolje vidljivo iz veze između majke i djeteta.
Meryl Streep, koja pripovijeda ovaj film na engleskome, naziva ga "intimnim uvidom u široka prostranstva. U središtu su polarna medvjedica i njeni mladunci te njen zaštitnički odnos prema njima - kao što je slučaj kod svih polarnih medvjedica. S time se mi, ljudske majke, možemo čvrsto povezati, s tom žudnjom da zaštitimo svoju djecu i osiguramo njihovu budućnost. Učinile bismo sve, bilo što, da im pomognemo da prežive."
O SNIMANJU
Filmaši su sedam puta otputovali na Arktik tijekom četiri godine i proveli ukupno osam mjeseci na ledu i Arktičkom moru, uključujući mjesec dana na ledolomcu MS Havsel dugom 130 stopa (40-ak metara) radi prikupljanja informacija i snimanja kadrova za film. No, tek krajem posljednje odiseje na Sjever otkrili su zvijezdu svojeg projekta.
Medvjedi su poznati po tome da izbjegavaju kamere. Drže se na velikoj udaljenosti. Možda je ova ženka shvatila da prisutnost ljudi može rezultirati nekim oblikom zaštite od opasnijih mužjaka koji su dovoljno gladni da bi njene bebe vidjeli kao lak plijen, iako je morala odbiti četiri napada daleko većih mužjaka tijekom tih pet dana snimanja. Filmaši su bespomoćno stražarili i navijali za nju, ali znali su da se ni u kojem slučaju ne mogu umiješati.
Najdramatičniji sukob, koji je snimljen za film, počeo je kad je medvjedica namirisala opasnost. Greg MacGillivray se prisjeća: "Potjerala je mladunce u more i zaronila između njih i mužjaka koji ih je slijedio četiri milje. Konačno je stala i suprotstavila mu se, glasajući se kao da mu govori - Želiš li ubiti moje mladunce, morat ćeš prvo ubiti mene. Na kraju se mužjak okrenuo i okončao najdulju i najuzbudljiviju potjeru koju sam ikad snimio."
Budući da tijekom arktičkog ljeta sunce ne zalazi, filmaši su mogli snimati 24 sata dnevno, a njihova se predanost isplatila.
Korisnicima koji su pozitivno ocijenili ovaj film sviđaju se i ovi filmovi
Uspon vučice
dokumentarni
Dirljiva priča o životu hrabre vučice
- She Wolf: Rise ...
-
- 60min, SAD 2014
- Režija:
Zlatni majmuni
dokumentarni
Ugrožena vrsta zlatnih majmuna ponovo je otkrivena u šumama Kine
- China's Golden ...
-
- 55min, SAD 2014
- Režija: