Život vlasnice bara u poslijeratnom Japanu
HISTORY OF POSTWAR JAPAN AS TOLD BY A BAR HOSTESS / NIPPON SENGOSHI - MADAMU ONBORO NO SEIKATSU
, 1970., Japan, 105 min.
Hej! Trebamo i tvoju ocjenu
Hm... Čini se da ti je prije ocjenjivanja potrebna... - prijava :).
Zato smo ljubazno otvorili boks u gornjem desnom dijelu stranice. Da se ne mučiš.
Na vrlo zanimljiv način autor Shôhei Imamura se odnosom stvarnosti i fikcije poigrava u današnjem ostvarenju, u kojem se kroz riječi vlasnice bara Chieko Akaze, predstavnice nižeg staleža japanskog društva, iznosi svojevrsna alternativna povijest poslijeratnog Japana, od 1945. do 1970. godine.
Nakon što je njegov prethodni igrani film, nagrađivana drama "Duboke Božje želje" snimljena 1968. godine, na kino-blagajnama na domaćem tržištu zabilježila slabije rezultate, glasoviti japanski redatelj Shôhai Imamura (Svinje i ratni brodovi, Balada o Narayami, Jegulje) odlučio je realizirati projekt skromnijeg proračuna.
Posrijedi je drugi dokumentarac u njegovoj dotadašnjoj karijeri, snimljen tri godine nakon sjajnog "Čovjek iščezava", intrigantne priče o običnom čovjeku koji jednostavno nestane, ostavljajući iza sebe posao, rodbinu i sav imetak. Odabrani stvarni događaj Shôheiju Imamuri, nekadašnjem studentu povijesti koji je prva iskustva rada na filmu stjecao kao pomoćnik nekih od najvažnijih japanskih redatelja uopće poput Yesujirâ Ozua i Masakija Kobayashija, poslužio je za maestralno poigravanje očekivanjima publike i stvaranje djela u kojem je stvarnost teško razlikovati od fikcije.
Ispovijedajući se pred kamerom, emotivna Chieko, koja je 1945. bila 15-godišnjakinja, opisuje svoje odnose s različitim muškarcima, poput agresivnog i nasilnim ispadima sklonog mladića, a ne libi se priznati ni da se u želji ostvarivanja boljeg života odlučila na bavljenje prostitucijom s američkim vojnicima. Kroz njezino pripovijedanje u pozadini se jasno oslikava kompleksan poslijeratni odnos Japana i Amerike, čega ona kao da nije svjesna, ili možda namjerno bježi od neugodnih činjenica.
Shôhei Imamura, promišljen i zreo modernist te najvažniji predstavnik novovalnih tendencija u japanskom filmu, priču svoje sugovornice oblikuje u vizualno dojmljivu, vrlo sugestivnu i često provokativnu cjelinu koja imponira i izvrsnom crno-bijelom fotografijom redateljeva čestog suradnika Masaoa Tochizawe (Duboke Božje želje, Balada o Narayami), kao i efektnim montažnim rješenjima također čestog Imamurina suradnika Mutsuoa Tanjija (Ubilačke nakane, Pornograf).
Možda će vam se svidjeti
- Hitch Hitch ...
-
- 10min, Jugoslavija 1969
- Režija: Zoran Tadić
- THE LAST WALTZ
-
- 117min, SAD 1978
- Eric Clapton, Neil Diamond, Bob Dylan, ...
- Režija: Martin Scorsese
- Mala seoska ...
-
- 17min, Hrvatska 1971
- Režija: Krsto Papić
Da živi Meksiko!
drama dokumentarni vestern
Priča o kulturi i politici od razdoblja prije konkvistadora pa sve do revolucije 1910.
- ¡Que Viva ...
-
- 90min, Sovjetski Savez 1979
- Sergej Bondarčuk, Grigorij Aleksandrov
Čvor
dokumentarni
Kolodvor u Vinkovcima, tema raskoraka između društvenih težnji i rezultata
- Čvor
-
- 11min, Hrvatska 1969
- Režija: Krsto Papić
- Kad te moja ...
-
- 14min, Jugoslavija 1968
- Režija: Krsto Papić
Moj Stan
dokumentarni
Kroz oči jedne djevojčice vidimo tek izgrađene objekte na zagrebačkoj periferiji
- Moj Stan
-
- 13min, Jugoslavija 1963
- Ivo Kadić, Ljiljana Gener, Ivan Uzelac
- Režija: Zvonimir Berković
- Leonard Cohen: ...
-
- 106min, Velika Britanija 1974
- Leonard Cohen, Ron Cornelius, Bob Johnston, ...
- Režija: Tony Palmer