Radio Box
Sulejman Veličanstveni
Priča o životu i vladavini jednog od najvećih turskih osvajača, turskog sultana Sulejmana I
  • Naša ocjena5/10
  • Vaša ocjena8/10

Sulejman Veličanstveni

Muhtesem Yüzyil

(originalni naziv), 2011., Turska
8.0
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
Hej! Trebamo i tvoju ocjenu
Serija prati život Sulejmana Veličanstvenog, njegov odnos sa suprugom, majkom, ali i mladom Aleksandrom La Rosse, kćeri ukrajinskog ortodoksnog svećenika, zarobljenu u otomanskom haremu.

Sultan Sulejman počeo je vladati carstvom u dobi od dvadeset šest godina, nakon smrti oca 1520.g. Nastojao je izgraditi snažnije, nepobjedivo i još veće carstvo nego što je bilo ono Aleksandra Makedonskog. Tijekom svoje 46-godišnje vladavine, Sulejman je postao poznat kao najveći ratnik i vladar Istoka i Zapada. No, kao mladić, Sulejman nije bio svjestan kako će njegova vladavina biti označena kao "vrhunac“ Otomanskog carstva.

U glavnoj, naslovnoj ulozi, izvanredno se snašao, Hrvatima već poznat turski glumac, Halit Ergenç. Iako ga se svi sjećamo kao zavodnika Onura iz serije "1001 noć“, posve je nedvojbeno da ga je uloga sultana Sulejmana još više proslavila, što, sudeći prema napisima u turskim tjednicima, njegovoj supruzi i kolegici po struci, Bergüzar Korel, nije nimalo drago. Naime, skoro svakog tjedna se po medijima spominje njihov raspad braka uzrokovan navodnim Ergençovim nevjerama, ponajviše s kolegicom na setu serije, zanosnom glumicom njemačkog podrijetla, Meryem Uzerli, koja u "Sulejmanu Veličanstvenom“ igra Hurem, jednu od glavnih uloga.

Serija je "pomela" konkurenciju na prošlogodišnjoj dodijeli nagrada Antalya Television Awards (ekvivalent američkoj nagradi Emmy), osvojivši 4 statue, pa i onu najvrjedniju – za najbolju dramsku seriju.

Serija je izazvala brojne kontroverze u islamskom svijetu, pogotovo jer je sultan Sulejman predstavljen kao nemoralan čovjek koji ne poštuje ljude, a sklon je i nedopuštenim zadovoljstvima. Gledatelji su uputili preko 70 tisuća pritužbi turskoj televizijskoj kući Show TV zbog negativnog predstavljanja povijesti i povijesne ličnosti, no gledanost serije je ostala ista. Naime, svakodnevno je gleda preko 50% Turaka, a u Srbiji je prosječno prati između 1,9 i 2,2 milijuna gledatelja. Serija se emitira i u Bosni i Hercegovini, Rusiji, Maroku, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, a uskoro i u Njemačkoj i Francuskoj.

Komentari
Neregistrirani korisnik (nemate pravo komentiranja)
 
  • #18
    2 1
    kroket kroket @ 9.2.2014. 22:00
    Gledljivo, pristojno i unatoč svemu, ništa posebno. Naravno, mnogi je prate jer istina, radi se o tipičnoj sapuničarskoj melodrami koja lako postane infektivna, te se zalijepite na nju kao muhe na .. khm, na med. Previše je to artificijelne i nepotrebne drame za moj ukus, a u Sulejmanu je izgleda drama pogledati nekoga krivo, prdnuti u javnosti, razbiti vinsku bocu i zaželjeti nekome sretan rođendan. Naravno, iz svega se može napraviti drama u životu, pa stoga ne znam zašto se ovakvim sapunicama odgajaju ljudi da rade još veće drame iz ničega kada je u pravilu u životu sve jednostavno, tj. trebalo bi biti. Par epizoda sam čak i pogledao, doživio ih čak onda i relativno zanimljivim, no ništa me nije privuklo toliko da bih seriju nastavio pratiti jer sve je jasno - tu ima toliko napetih intriga i pizdarija da ćete ih većinu zaboraviti, nego biti u stanju neke drame popamtiti koje bi vas eventualno privukle da poželite tu seriju pratiti.U pravilu unatoč vrlinama (jer ne može se reći da je serija smeće koliko god ju ne podnosili, a ne podnosim ju ni ja) sve je to toliko dramatično, afektirano i 'over the top' da jednostavno boli glava. To je serija za one koji padaju na trash i forsirane emocije jer istina je da tu emocija previše niti nema. Mnogi govori i 'glasna' razmišljanja često djeluju poput kiča preko kojega ljudi koji ne poznaju emocije žele izraziti emocije, pa tako ulazimo u domenu oksimorona i još žešće melodrame. Što se same glume tiče, Ergenc je odličan u ulozi jednog takvog moćnog glavonje pod kojim se odigravaju silne intrige. Općenito, što se same serije tiče, postoji tu jedna doza kvalitete i truda koja je dana u nju koja se ne može zanemariti kako od kostimografije, tako i do impozantnih interijera, dok je sama gluma i više nego zadovoljavajuća i ako se uspoređuje s našim današnjim hrvatskim glumcima, mislim da bi mi bez problema mogli od Turaka učiti kako se glumi. Sulejman je možda dobar prikaz prije svega tog reprezentativnog uzorka jednog egoističnog bića zvanog 'čovjek' koji još nije u stanju evoluirati na viši nivo, pa se svaki organizam svojim egom nadmeće i bori za nekakve fiktivne moći, priznanja i titule dok mu u pravilu sve to skupa ne znači ama baš ništa. Serija ne prikazuje u pravilu puno više od afektirane melodrame, ljudske podlosti, zloće, podmetanja i još mnogih sličnih pojava koje jednostavno prikazuju ni više ni manje nego jedan život ne vrijedan življenja. Iskreno, tko bi normalan htio biti u tim palačama sa stalno stisnutim rektumom pred nadređenima, te spreman na podlu borbu sa rivalima? Nitko normalan naravno, no svejedno, i u drugim situacijama i u današnjem kapitalističkom društvu imamo upravo identične situacije iako se to dešava danas više u rukavicama i sa umjesto gubljenjem glave obično završava ludilom u glavi. Te drame u Sulejmanu su analogne psihološkim jebadama u čoporu pavijana, no pošto su ljudi napredniji, to ovdje poprima naravno puno veće i gore posljedice bilo po pojedinca ili veći broj ljudi. Zbilja, dođe čovjeku da se zapita "Koji vam je k ljudi? Što s vama nije u redu?" Sve te drame... a čemu? I upravo takvog mentaliteta ima na skoro svakom poslu. Naravno, da se tako postavim i pitam ljude da zašto se jednostavno ne možemo svi slagati, snašla bi me ista sudbina kao i Nicholsona. prije nego ga vanzemaljci ubiju. Jack Nicholson u "Mars Napada"" kao why can't we all just get along Takvo mjesto upravo prikazuje i ova serija. Koliko ima veze sa stvarnim povijesnim događajima, niti znam, niti me zanima, ali gledajući sve te nepotrebne drame, podmetanja, nadmetanja, zloće, dvostruke igre i sl. jednostavno mi dođe da stavim onaj glup i očajnički izraz na lice, raširim ruke i kažem "Moram priznati da ne volim sapunice, pogotovo ne one iz egzotičnih zemalja kao što je Turska jer ne odgovara nimalo mom mentalitetu. Prva asocijacija gledajući ovu seriju bila mi je na moj bivši posao u jednoj tekstilnoj firmi. Gazda se šetao šutke i ukočeno kao Sulejman po tvornici dok su odmah od straha kad je ušao u prostoriju sve švelje zabile glavu u šivaću mašinu da su skoro same sebe sašile. Naravno, sam gazda vjerojatno i vuče turske korijene, a sve intrige, podmetanja i zakulisne igre koje su se odigravale kod onih ispod njega bile su samo preslika njegovog mentaliteta i stoga me ova serija i sve njene drame prilično podsjećaju na robovlasnički sistem u toj tvornici ispunjenoj sitnim i izgubljenim dušama od kojih neke vjeruju da mogu ne samo manipulirati tuđim životima, već držati i u šaci njihove živote.

    Ocjena: 4/10

  • #17
    4 0
    Auran auran @ 12.9.2013. 22:01

         Iako ne gledam Sulejmana Veličanstvenog, tu i tamo sam imao prilike vidjeti koju minutu i mogu reći da je ova serija najgledljivija od svih turskih sapunica, telenovela i serija kojima smo zatrpani.

         Produkcija nije štedjela na kostimima i interijerima što je vidljivo u svakom kadru. Evociranje epohe Turskog carstva i njegovog širenja u Europu i po Sredozemlju uspješno je dočarano. Atmosfera i moć Carstva opipljivi su i toliko uvjerljivi da se stječe dojam kao da je povijest oživjela. No ono zbog čega je ova serija toliko intrigantna su scenarij i dijalozi koji savršeno dočaravaju dvorski način ophođenja, spletkarenje, borbe za utjecaj i moć unutar društvene hijerarhije, te opasnosti koje likovima prijete sa svih strana neovisno o uživanom položaju ili naklonosti vladara.

         Radnja serije odvija se u i oko harema u kojemu se žene bore za utjecaj koji im omogućava titula sultanove priležnice, a još više sama sultanova naklonost jer jedino na taj način mogu svojoj djeci osigurati budućnost i prijestolje carstva. Cijeli taj koloplet zavjera, intriga, napetosti, opasnosti, savezništava i izdaja, kako dvorskih tako i povijesno - političkih, uvlači gledatelja u radnju poput kakvog magneta u stilu najuzbudljivijih trilera.

         Ženska zloća u seriji prikazana je u svom najgorem, najdestruktivnijem i najbešćutnijem obliku (ovdje nema govora o ženama kao nježnijem i slabijem spolu), te je na neki način odraz muškog ratničkog svijeta gospodara, ratnika i vojnika (što počiva na leđima seljaka, slugu i robova) od malih nogu kaljenih surovošću, poslušnošću, odgovornošću, brutalnošću, strogoćom i okrutnošću kroz odgoj i dužnosti nametnute rođenjem i položajem unutar hijerarhijskog, društvenog uređenja. 

  • #16
    0 0
    100003443929091 željka fabijanić @ 3.4.2013. 18:10

  • #15
    2 0
    100003169386550 robert rolc @ 13.3.2013. 16:08

    Ima svojih uspona i padova,a pod usponom smatram kad se probude ljubavne strasti među likovima,a onda malo naive u prikazu kako se Hurem rješava svojih suparnica ,što baš i ne vidimo,ali sve u svemu...može proć.Problem da nam program u tim terminima ne nudi nikakav noviji film,kao ni zabavu,te je gro pučanstva prisiljeno biti na Sulejmanu ili na Sili ili da ne gleda naše kanale...

  • #14
    0 0
    100004914933622 hary behrem @ 27.2.2013. 6:57

    znal ko kojje ep. trenutno na rtl

Pogledaj sve komentare (18)
Možda će vam se svidjeti
 
Hazreti OmerHazreti Omer
drama povijesni biografski
Život drugog pravednog halife Omera ibn Hattaba od njegove mladosti do smrti
  • Omar / Farouk Omar
  • Ocjena: 2.5/3
  • 2012
  • Samer Ismail, Ghassan Massoud
  • Režija: Hatem Ali
 
Svijet bez krajaSvijet bez kraja
drama romantika povijesni
Priča o novom dobu slobode koje je stiglo zahvaljujući hrabrim ljudima onog vremena
  • World Without End
  • Ocjena: 2.5/3
  • Kanada, Njemačka 2012
  • Ben Chaplin, Charlotte Riley, ...
  • Režija: Michael Caton-Jones
 
Pan AmPan Am
drama povijesni
Dramska serija o pilotima i stjuardesama koje su Pan Am učinile prepoznatljivim
  • PAN AM
  • Ocjena: 2.5/3
  • SAD 2011
  • Christina Ricci, Margot Robbie, ...
  • Režija:
 
Titanic: Krv i čelikTitanic: Krv i čelik
drama povijesni
Priča o izgradnji najslavnijeg broda svih vremena, Titanica
  • Titanic: Blood ...
  • Ocjena: 2/3
  • Irska, Italija, ... 2012
  • Kevin Zegers, Alessandra Mastronardi, ...
  • Režija: Ciaran Donnelly
  • obn21.04. 13:50
  • obn21.04. 21:05
  • obn22.04. 13:50
  • obn22.04. 21:05
  • obn23.04. 13:50
  • obn24.04. 21:05
  • obn25.04. 13:50
  • obn25.04. 21:05
  • rtl27.04. 19:15
  • rtl28.04. 09:20
Povezane vijesti
Oglašavanje  •  Impressum  •  Kontakt  •  Uvjeti korištenja  •  Za Webmastere  •  Facebook  •  Twitter
© 2008 - 2014 Moj TV Portal d.o.o. | mojtv.hr - mojtv.net - mojtvportal.si Moj TV - TV Program za 200+ kanala