Radio Box
Gledali smo: Iz Pariza s ljubavlju
Školski primjer "stare škole" američkog akcijskog filma 80-ih, a koja je promovirala jednostavan crno-bijeli pogled na svijet

Gledali smo: Iz Pariza s ljubavlju

Piše: Dragan Antulov

IZ PARIZA S LJUBAVLJU
(FROM PARIS WITH LOVE)
uloge: John Travolta, Jonathan Rhys Meyers, Kasia Smutniak
scenarij: Luc Besson & Adi Hasak
režija: Pierre Morel
proizvodnja: Europa, Francuska, 2010.
trajanje: 92 '

Posljednjih godina bi se reklo da je netko gore dobio čudan smisao za humor ili pobrkao lončiće, barem kada je u pitanju uobičajen raspored stvari na dvije obale Atlantika. Tako u Elizejskoj palači stoluje samodopadni bahati kauboj koji Francuskoj želi pružiti blagodati individualizma i neoliberalne ekonomije, dok je njegov kolega u Bijeloj kući blagoglagoljivi intelektualac koji nastoji u Ameriku ugurati dotle nepoznati socijalizam. Nešto slično bi se moglo reći i za filmske industrije dviju država, tako da se za ostvarenja koja odgovaraju tradicionalnom opisu "američkog" danas mogu daleko lakše pronaći u Francuskoj nego u Hollywoodu. Za to vjerojatno nema boljeg primjera od Iz Pariza s ljubavlju, akcijskog filma koga je režirao Pierre Morel, a producirao Luc Besson.

Protagonist filma je James Reese (Rhys-Myers), pomoćnik američkog veleposlanika u Parizu koji ima dobru plaću, stan i seksi-djevojku Carolin (Smutniak), ali da bi bio potpuno zadovoljan, želi dosadnu diplomatsku karijeru zamijeniti s obavještajnom. Njegovi napori u tom smjeru nisu došli dalje od rutinskih zadataka koje mu daje tajanstveni nalogodavac. Sve se mijenja kada Reeseu bude dodijeljen partner po imenu Felix Wax (Travolta), iskusni operativac koji je po svemu – izgledu, rječniku i krajnje nediplomatskom načinu ophođenja prema ljudima – sušta suprotnost mladom birokratu. Wax, s druge strane, savršeno barata s oružjem i to će obojici pomoći da sačuvaju žive glave kada se ispostavi da je naizgled "obična" banda narko-dilera povezana s pakistanskom terorističkom ćelijom.

Iz Pariza s ljubavlju predstavlja gotovo školski primjer "stare škole" američkog akcijskog filma koji je dominirao 1980-ih, a koja je promovirala jednostavan crno-bijeli pogled na svijet kao i isto tako jednostavna, ali danas politički nekorektna rješenja mnogih društvenih i međunarodnih problema. Na tom tragu je bilo i prethodno Morelovo ostvarenje 96 sati, ali se ta priča o bivšem CIA-inom agentu koji bez ičije pomoći rastura bandu trgovaca ljudima u usporedbi s ovim filmom doima kao ultrarealistična BBC-jeva dokudrama.

U ovom filmu Morel na samom početku pokušava gledatelja uvjeriti da film ima veze s Parizom, ljubavlju i suvremenom špijunažom, ali čim se pojavi Travolta kao lik "veći od života" film prestaje tražiti da ga se shvati ozbiljno. Travoltina sklonost preglumljivanju – koja je upropastila toliki broj ostvarenja – se ovdje doima više nego adekvatnom, pogotovo kada je njegovom liku sasvim normalno koristiti ručni bacač za ganjanje negativaca na ulicama. Rhys-Myers, koji je dosad uglavnom tumačio homoseksualce, narkomane i psihopate u "umjetničkim" filmovima, doima se prilično raspoloženo u jednoj od svojih prvih "normalnih" uloga.

Ipak, film će šokirati količinom nasilja, eksplozija i prolivene krvi koliko svojim provokativnim izazovima nepisanim pravilima današnje političke korektnosti u komercijalnom filmu. Morel kao da želi pokazati srednji prst kako svojim sunarodnjacima, tako i  kolegama kojima salonsko ljevičarenje i antiamerikanizam predstavljaju tradiciju. Tako u filmu ne samo da su protagonisti dvojica Amerikanaca, nego se i vlada za koju rade nedvosmisleno nalazi među dobrim momcima. Negativci su, naravno, tamnoputi muslimani za koje je čak i tretman nalik na onaj u Abu Ghraibu neopravdano blag, odnosno kontraproduktivno gubljenje vremena i resursa u odnosu na neke druge i jednostavnije "na ljutu ranu ljuta trava" alternative.

Da sve ne bi bilo tako crno-bijelo, u priču su ubačeni kao negativci i kineski komunisti, a ni slabiji spol ne prolazi baš dobro u ovom "buddy buddy" ostvarenju – jednom od rijetkih koje se danas snimili muškarci o muškarcima za muškarce. Problematični sadržaj je, pak, prihvatljivim učinjen kroz neozbiljan ton, ali će Iz Pariza s ljubavlju svejedno svoju publiku moći tražiti gotovo isključivo među ljubiteljima "stare škole".

Ocjena: solidno

---------------------------

patološki slučaj
loše
podnošljivo
solidno
vrlo dobro
izvrsno
remek djelo

Komentari
Neregistrirani korisnik (nemate pravo komentiranja)
 
Pogledaj sve komentare (10)
Povezane vijesti
Najnovije vijesti
Oglašavanje  •  Impressum  •  Kontakt  •  Uvjeti korištenja  •  Za Webmastere  •  Facebook  •  Twitter
© 2008 - 2014 Moj TV Portal d.o.o. | mojtv.hr - mojtv.net - mojtvportal.si Moj TV - TV Program za 200+ kanala