Foto: Havc
Sedmo izdanje Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma pod naslovom Slika Kapital održat će se od 25. studenog do 5. prosinca u zagrebačkom kinu Tuškanac. Program uključuje i cjelovitu retrospektivu jedne od najintrigantnijih redateljica današnjice - Claire Denis, zatim program filmova Guya Deborda te predavanje teoretičara Jonathana Bellera.
Retrospektiva Claire Denis uključuje 14 filmova, među kojima su neki od njezinih najpoznatijih radova ("Dobar posao" i "Nevolje svakog dana") te njezin najnoviji film "Nitkovi", s kojim će se službeno otvoriti ovogodišnji festival u subotu 30. studenoga u 19 sati u kinu Tuškanac.
Uz program filmova Claire Denis (nazvan "Politike stranosti") prikazat će se i program "Kritika odvajanja Guyja Deborda", koji uključuje njegove strateške diverzije slika spektakla u filmovima kao što su "Društvo spektakla" i "Kružimo u noći i proždire nas vatra".
Teme ovih dvaju autorskih blokova povezuje kustoski program "Ovdje i drugdje" talijanskog filmskog kritičara Tonija D'Angele, urednika časopisa La Furia Umana s devet recentnih filmskih radova, među kojima su "Vive l'amour" Montea Hellmana, underground film "Divlje vještice" Daniela Fawcetta i Clare Pais i nekoliko drugih, među kojima valja istaknuti i "Saudade" filmaša Jean-Claudea Rousseua, koji će 5. prosinca u sklopu predavanja na Akademiji likovnih umjetnosti pod naslovom "Kadar, orijentacija, motiv" prikazati nekoliko svojih umjetničkih filmova.
Festival uključuje i multimedijalni događaj: film "Priča o plutajućim travkama" Yasujira Ozua s izvođačem za nijeme filmove benshijem Ichirom Kataokom i glazbenicima Damirom Pricom Kafkom, Mirom Manojlovićem, Igorom Pavlicom i Franjom Glušcem, koji će se održati 5. prosinca u kinu Tuškanac u 19 sati.
Ovogodišnju temu teorijski će utemeljiti predavanje Jonathana Bellera, jednog od najprovokativnijih teoretičara medijske kulture, koje će se 4. prosinca održati na Akademiji dramske umjetnosti pod naslovom "Kompjutacijski kapital" o arhivima vidljivog i logistici vizualizacije i s obzirom na povijest vizualizacije i digitalne kulture.