Evo, baš sam ga gledao za vikend ponovno na TV-u pa mi je par stvari zapelo u oko.
Film je koncentriran na Cooperov lik i njegovu unutarnju borbu s iznenadnom situacijom i kako se izvući iz svega, dok ostali nisu toliko karakterizirani. I to je ok, ostale likove možemo promatrati kao skupinu, nisu toliko karakterizacije zasebnih likova koliko karakterizacija grada tj. društva, i film dobro pokazuje da mu je to fokus.
Jedino gdje me taj manjak zasmetao je kod Kaneove supruge, Kelly. Na početku filma možemo pretpostaviti da je Kane radi nje prestao biti šerif, ona je kvekerica, ne voli nasilje itd.
Također, dok ima zanimljivih scena s njom, svaki put kada se nalazi s Helen, jednostavno mi je u usporedbi bila kao puno slabiji lik (a i glumački nadmašena). Premda Kane i Helen nemaju puno zajedničkih scena, imao sam dojam da je veća kemija između njih nego njega i njegove žene...
I scena u crkvi mi je odlična izuzevši...
Ne vidim to kao velike mane, jer svatko može naći mane u svakom filmu ako ih dovoljno traži, ono što je važno je čemu film zapravo posvećuje pažnju i koliko dobro taj dio radi, a to je ovdje borba pojedinca da učini ispravnim pa makar se društvo izolira od njega zbog straha i to radi odlično. A i tu je alegorija o kojoj ste ti i @samuraj raspravljali.
Plus, kao što si buffalo sam spomenuo, treba uzeti u obzir kad je i film snimljen. Ovo je snimljeno 1952. i drži se i dan danas bolje s pričom i atmosferom nego puno modernih filmova.