Težak, iznimno slojevit, spor, današnjoj publici iznimno neatraktivan, naizgled zbrkan međutim nakon izdržanog gledanja izuzetan film.Zbilja divna fraza aurana@ kako je film poput freske u nastojanju i apsolutno je što se mene tiče u pravu. I upravo određene scene izgledaju kao da su došle iz neke slike, kao da su naslikane rukom jednog pravog filmskog čarobnjaka kojega ni konstantna represija i cenzura sovjetske vlasti nije mogla sprijčiti da snimi film kakav on hoće i potisnuti njegovu čaroliju. Tarkovski je dakle vizualno impresivan kao uvijek, snimio biografski film koji će ostati zapisan u povijesti kao unikatan, jedinstven jer svi znamo današnji konvencionalan pristup biografskim djelima. Dakle Rubljeva u velikim djelovima filma nema, tijekom filma on nikada ništa ne slika a o njegovom životu saznajemo vrlo malo ili skoro ništa, film je koncipiran kroz neka poglavlja, šta li. DA to je film i o povijesno-društvenoj situaciji u Rusiji toga vremena međutim jedna prava oda umjetnosti, stvaralaštvu, čovjekovom duhu i iskri koju je potrebno probuditi kako bi nastala velika djela. Jedino što mi nije sjelo su naglašeni vjerski citati koji prožimaju čitav film i neznam baš koliko doprinose ali ajde. Samo mi je žao što njegov pristup biografskim filmovima i filmu općenito nije prihvatilo više redatelja jel je ipak riječ o čovjeku koji je film doživljavao isključivo kao umjetnost, a ne komercijalni aparat kao danas. Međutim po meni najbolje od Tarkovskog tek slijedi ako u ciklusu budu prikazivana sva ostavrenja.